توزیع لاستیک در زنجان بر اساس کارکرد خودروها انجام می شود


توزیع لاستیک در زنجان بر اساس کارکرد خودروها انجام می شود

زنجان – ایرنا – معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: روند توزیع لاستیک برای خودروهای برون شهری اعم از مسافربری و حمل کالا در این استان جریان دارد و این مهم بر اساس کارکرد و پایش خودروها انجام می شود.

علی مدقالچی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته 13 هزار و 469 حلقه لاستیک برای 6 هزار و 734 خودرو اعم از اتوبوس، تانکر، کامیون کشنده، انواع کامیون های چوبی، فلزی، کمپرسی، تریلر و خاور که به صورت قانونی فعالیت می کنند توزیع شد.
وی اعلام کرد: از این تعداد 11 هزار و 621 حلقه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و یکهزار و 848 حلقه نیز توسط انجمن صنفی رانندگان توزیع شده است.
این مسئول از بیمه تکمیلی پنج هزار و 615 راننده برون شهری در استان زنجان خبرداد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این تعداد همسران پنج هزار و 154 راننده نیز تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.
مدقالچی افزود: این تعداد بیمه تکمیلی برای راننده ها و همسران آنها در مرداد سال گذشته محقق شده و امسال نیز با بروز رسانی قراردادها و با بازشدن سایت 15 هزار و 38 راننده نیز به این تعداد اضافه می شوند.
وی یادآوری کرد: برخی از رانندگان حمل و نقل برون شهری با شرکت ها و کارخانه های تولیدی قرارداد فعالیت دارند و توسط آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: در حال حاضر در استان هفت هزار و 153 راننده دارای کارت هوشمند هستند که مشغول به فعالیت در بخش مسافربری و حمل و نقل کالا فعالیت دارند.
مدقالچی خاطرنشان کرد: آن دسته از رانندگانی که پایش و کارکردی برای خودرو ندارند با همکاری صنعت، معدن و تجارت برای توزیع لاستیک به آنها نیز همکاری می کنیم.
وی افزود: رسیدگی به مسائل، مشکلات و مطالبات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای از دغدغه‌های اصلی مسئولان حوزه حمل و نقل جاده‌ای محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، کامیونداران حمل کالای برون شهری استان زنجان خرداد سال گذشته نسبت به بالا رفتن قیمت قطعات و لاستیک خودروهای سنگین در عین ثابت ماندن کرایه ها معترض بودند که مسئولان ذیربط برای حل این مشکل به توزیع لاستیک سهمیه ای با نرخ کمتر از بازار آزاد میان آنها اقدام کردند.
توزیع این کالا از نیمه دوم تیر سال 97 در استان زنجان آغاز شد و هم اکنون نیز ادامه دارد، با توجه به پایین بودن قابل توجه نرخ آن نسبت به بازار آزاد رضایت رانندگان فعال در بخش حمل و نقل کالا و مسافر را جلب کرد اما این میزان لاستیک توزیع شده جوابگوی تقاضای آن نیست.
9505/8068

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش یمن به بیانیه شورای امنیت