ظریف پکن را به قصد تهران ترک کرد


ظریف پکن را به قصد تهران ترک کرد

پکن- ایرنا- «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته به منظور دیدار و گفت و گو با همتای چینی خود وارد این کشور شد ساعتی پیش پکن را به مقصد تهران ترک کرد.

ظریف شامگاه جمعه به وقت محلی در پکن با 'وانگ یی' وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین دیدار و در خصوص مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کرد.
طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر روابط تاریخی و راهبردی دو کشور بر توسعه و تعمیق آن در حوزه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، انرژی، مبارزه با تروریسم و سایر زمینه های مورد علاقه تاکید کردند.
وزیر امور خارجه چین برجام را دستاورد مهم دیپلماسی و نماد چند جانبه گرایی توصیف و با رد هرگونه یکجانبه گرایی، عزم چین را برای همکاری با ایران و جامعه جهانی برای حفظ این دستاورد مهم بین المللی یادآور شد.
تبادل نظر در خصوص مهمترین تحولات منطقه ای از جمله در خلیج فارس، شمال آفریقا و آمریکای لاتین از دیگر محورهای دو دور گفتگوی دکتر ظریف و وانگ یی بود.
رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از سفر به چین به کشورهای ژاپن، ترکمنستان و هند سفر کرده و پس از مذاکره با همتایان خود از این سه کشور، عازم پکن شده بود.
آخرین تحولات برجام و اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با بد عهدی و قانون شکنی دولت آمریکا و عدم اقدام قابل قبول اروپایی ها در اجرای برجام از محورهای اصلی گفت و گوهای ظریف با مقامات کشورهای ترکمنستان، هند و ژاپن بود که طی آن وزیر امور خارجه کشورمان مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه به تفصیل تشریح کرد.
بررسی ابعاد مختلف روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای گفت و گوهای دو طرف بود.
**آساق**1904**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!