فشارخون بالا تهدید کننده‌ سلامتی


فشارخون بالا تهدید کننده‌ سلامتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: فشار خون بالا یکی از تهدید کننده‌های اصلی سلامتی مردم استان است.

به گزارش ایسنا، وحید یوسفی نژاد در دومین جلسه کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با حضور اعضا در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد ، اظهار کرد: فشار خون بالا یکی از تهدیدکننده‌های اصلی سلامتی مردم استان است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای این کمپین، غربالگری، ارتقاء آگاهی‌ها و سواد سلامت و نیز درمان موارد فشار خونی بالا با یک رویکرد همه جانبه همکاری‌های درون و برون بخشی و با استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های کلیه دستگاه‌ها و نیز نهادهای اجتماعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اجرای برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون بالا را گامی مهم در تامین، حفظ و ارتقای سلامتی مردم استان بیان کرد و گفت: در این طرح علاوه بر زیرساخت‌های بهداشتی درمانی دانشگاه از قبیل خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های وِیژه، پایگاه‌هایی ثابت در محل‌های پر ازدحام و با دسترسی آسان و با بهره‌گیری از نیروهای آموزش دیده دایر و به اندازه‌گیری و ارائه راهکارهای درمانی و کنترلی فشار خون بالا می‌پردازند.

یوسفی نژاد ضمن بیان اینکه، این طرح از روز 27 اردیبهشت ماه که روز جهانی فشار خون آغاز و تا 15 تیر ماه ادامه خواهد داشت، افزود: جامعه هدف در این طرح، افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی هستند که فشار خون آنها پایش و افراد دارای فشار خون بالا برای دریافت خدمات درمانی به سطوح بالاتر معرفی می‌شوند.

وی با اذعان به اینکه این برنامه در دو مرحله اصلی اجرا می‌شود، تاکید کرد: مرحله اول بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی و هماهنگی دارد و مرحله دوم به اندازه‌گیری، ثبت، کنترل و بررسی فشار خون بالا انجام می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با تاکید بر لزوم اجرای صحیح و اصولی این برنامه در سطح استان، عنوان کرد: نتایج اجرای این برنامه اطلاعات بسیار خوبی در اختیار خادمان مردم در حوزه سلامت قرار می‌دهد تا با طرح‌ریزی نقشه راهی علمی، با بیماری فشار خون بالا مقابله کنند.

در ادامه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن گزارش پاره‌ای از اقدامات و عملکردها جهت اجرای این برنامه، گفت: در سطح استان تعداد 73 تیم‌ ثابت پیش‌بینی شده که هر تیم علاوه بر داشتن تخصص لازم، آموزش‌های لازم را برای اندازه‌گیری، ثبت و کنترل فشار خون بالا دیده‌اند.

فرزام بیدارپور ضمن بیان وظایف کارگروههای اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون بال، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست خبری، مصاحبه در برنامه‌های صدا و سیما، تبلیغ گسترده در سطح استان، نصب و پخش بنرها و پوسترهای مرتبط و اقدامات مربوط به اندازه‌گیری و کنترل فشار خون بالا از جمله فعالیت‌های برنامه ریزی شده است.

در پایان این جلسه پس از بیان نظرات و پیشنهادات اعضا، در خصوص بهبود فرآیندها و انجام صحیح برنامه، تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...