غذاهای مخصوص ماه رمضان چیست؟


غذاهای مخصوص ماه رمضان چیست؟

یک مدرس دانشگاه در کردستان، گفت: شله‌زرد، فرنی و شیربرنج غذای مخصوص ماه رمضان بوده و مناسب برای شروع افطار است.

کیوان بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برای تقویت دهانه معده، همراه با فرنی، شله‌زرد یا شیربرنج‌تان کمی مربا بخورید، البته شاید برای کسانی که گرمی و خشکی زیادی در معده دارند، سوپ‌جو همراه با آلوبخارا مناسب‌تر باشد.

یک مدرس دانشگاه در کردستان، بیان کرد: افرادی که دچار ریزش صفرا به معده هستند و احساس سوزش یا درد گزنده‌ای سر معده دارند، دهان‌شان خیلی بدبوست، تحریک‌پذیر و عصبی هستند، شربت سکنجبین ولرم در شروع کار بسیار مفید است تا معده را از صفرا بشوید.

بهرامی افزود: از نیم ساعت پیش از افطار کمی از چهار مغز بادام، گردو، فندق و پسته به اندازه یک قاشق غذاخوری بکوبید (طوری که پودر نشود) و آن را در یک لیوان شیر داغ بخیسانید و مخلوط را با کمی شکر با عسل شیرین کنید یا یکی دو عدد خرمای بدون هسته به آن اضافه کنید.

وی گفت: برای کاهش تشنگی و عطش در ماه رمضان افراد می‌توانند از شربت‌های سرکه‌شیره، سکنجبین یا شربت آبلیمو در وعده‌های سحری یا افطاری استفاده کنند و همچنین نوشیدن کمی عرق کاسنی به تنهایی یا همراه با یک قاشق چای‌خوری تخم خرفه در وعده سحری هم برای کاهش عطش در ماه رمضان کمک می‌کند.

یک مدرس دانشگاه در کردستان ، خاطرنشان کرد: نوشیدن ماءالشعیر بهتر از هر نوشیدنی دیگری می‌تواند در برابر استرس گرمایی و تشنگی و تحلیل رطوبت بدن، محافظت کننده باشد.

بهرامی یادآور شد: در ایام روزه داری مناسب است که افطار و شام در دو وعده مجزا خورده شود تا معده پس از یک افطار سبک آمادگی هضم غذایی بیشتر و سنگین‌تری را داشته باشد، این کار موجبات عدم ایحاد احساسی ثقل و سنگینی معده و همچنین بد هضمی را فراهم کرده و در فاصله دو وعده فرصت انجام امور عبادی و فردی نیز به دور از احساس ضعف و عطش فراهم می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور