ترویج فرهنگ رضوی؛ راه‌حل برون‌رفت از مشکلات فرهنگی


ترویج فرهنگ رضوی؛ راه‌حل برون‌رفت از مشکلات فرهنگی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حل بعضی از معضلات در دنیای امروز با الگو پذیری از سیره ائمه اطهار(ع) به خصوص ترویج فرهنگ رضوی امکانپذیر است.

ترویج فرهنگ رضوی؛ راه‌حل برون‌رفت از مشکلات فرهنگیبه گزارش ایکنا از اردبیل، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل امروز 28اردیبهشت‌ماه در دیدار با حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل تبلیغات اسلامی و سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در خصوص اجرای هرچه باشکوهتر نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفتگو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام ستوده، الگوپذیری از سیره زندگانی ائمه را موجب تقویت بنیان‌های فرهنگی جامعه بیان کرد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد اقدام تحسین ‌برانگیز دستگاه‌های فرهنگی مسئول در جهت برگزاری سلسله برنامه‌های فرهنگی هنری رضوی ازجمله جشنواره کتاب‌خوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده‌ایم که توجه به این مقوله می تواند موجب برون رفت جامعه از مشکلات و معضلات فرهنگی کنونی جامعه شود.

وی افزود: بی‌شک، جشنواره کتاب‌خوانی رضوی فرصتی برای ترویج فرهنگ متعالی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، الگوبرداری عموم مردم از سبک زندگی امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت شاه‌چراغ(ع)، نهادینه شدن عادت به کتاب‌خوانی و در نتیجه توسعه فرهنگی جامعه خواهد بود؛ لذا لازم است با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و سازمان‌های مردم‌نهاد، این جشنواره پرشکوه تر از سالهای گذشته برگزار شود و همه فعالان این عرصه از برکات معنوی و معارف برآمده از این جشنواره بهره‌مند شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه سخنان خود در خصوص مشارکت اوقاف و امور خیریه و ستاد تبلیغات اسلامی استان در برگزاری جشنواره و همچنین تامین هدایا برای برگزیدگان استانی قول مساعد داد.

در ادامه این دیدار، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان نیزبه اهتمام کتابخانه‌های عمومی استان برای برگزاری نهمین جشنواره کتاب خوانی رضوی اشاره کرد و گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است که در عناوین موضوعی حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع)و حضرت امام جواد(ع) است.

عزیزخانی با اشاره به قالب‌های برگزاری جشنواره افزود: نهمین جشنواره کتاب خوانی رضوی در قالب‌های نقاشی،پویش کتاب خوان، چهارگزینه‌ای و معرفی کتاب برگزار خواهد شد و مهلت شرکت در مسابقه تا 28 خرداد ماه خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا