وحشت وزیر خارجه آمریکا از حشد الشعبی


وحشت وزیر خارجه آمریکا از حشد الشعبی

منابع امنیتی عراقی مدعی شدند برخی از گروهای تشکیل دهنده حشدالشعبی عراق موشک‌های خود را به سمت برخی پایگاه‌های آمریکایی در این کشور هدف‌گیری کرده ‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، اخیراً مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا به عراق سفر کرد و از پایگاه های نظامی این کشور بازدید کرد. در رسانه های مختلف تحلیل های مختلفی از سفر وزیر خارجه آمریکا به عراق صورت گرفت ولی ظاهراً تحلیل رویترز کمی به واقعیت نزدیک تر است.

پومپئو در عراق به صراحت گفت که هدف این کشور از حضور در عراق تضمین منافع آمریکایی ها علیه نیروهای شبه نظامی و مردمی است. البته وزیر خارجه آمریکا نامی از گروهی نبرد ولی ظاهراً منظورش حشدالشعبی یا همان نیروهای مردمی عراق بود.

نیروهای امنیتی عراق به رویترز گفتند: آمریکا ادعا کرده است موشک‌هایی که در اختیار گروههای شیعی در عراق است، در نزدیکی پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق مستقر شده و تهدیدی برای آنها محسوب می‌شود.

آمریکا از اینکه مورد حمله در داخل خاک عراق قرار گیرد، بسیار واهمه پیدا کرده است.

یک منبع عراقی در گفتگو با رویترز گفته است وزیر خارجه آمریکا از مقامات عراقی خواسته است که مانع قدرت گرفتن نیروهای مردمی در این کشور شوند. پمپئو گفته است پیام آمریکا روشن است. ما می خواهیم منافع خود را در عراق تضمین کنیم و نیروهای مردمی مانع این اصل هستند.

گروه عراقی حشدالشعبی حدود ۱۵۰ هزار نفر نیرو دارد. این در حالی است که گفته شده است شمار نیروهای آمریکایی حاضر در عراق به ۵ هزار و ۲۰۰ نفر می ‌رسد.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»