طرح «شنبه‌های کتاب» ویژه کانون‌های مساجد گیلان برگزار می شود


طرح «شنبه‌های کتاب» ویژه کانون‌های مساجد گیلان برگزار می شود

حجت الاسلام رضوانی نژاد از اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» ویژه کانون‌های مساجد گیلان به‌منظور تقویت فعالیت‌های مردمی و خودجوش کتابداران خبرداد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با بیان اینکه کتاب یکی از مهمترین ابزار انتقال فرهنگ و بهترین ابزار کمال بشری و تأمین کننده سلامت فکری است به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: اسلام که به دنبال فتح قلوب و رشد و کمال بشریت بوده با معرفی کتاب قرآن به‌عنوان معجزه پیامبر خاتم، اهمیت کتاب، کتابخوانی و علم‌آموزی را بیش از پیش نمایان ساخته است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه مسجد هم کانونی برای ذکر و معراج معنوی و هم عرصه‌‌ای برای تعلیم، تعلم، جهاد و تدبیر دنیوی است افزود: تأسیس کتابخانه در جوار مساجد نیز در این مسیر تفسیر می‌­شود.

وی از اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» ویژه کانون‌های مساجد استان خبرداد و عنوان داشت: این طرح با شعار «هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد» به‌منظور تقویت فعالیت‌های مردمی و خودجوش کتابداران و افزایش سرانه مطالعه اجرا می‌شود.

رضوانی نژاد با بیان اینکه در این طرح روزهای شنبه یک کتاب از سوی امام جماعت مساجد برای نمازگزاران معرفی می‌شود تصریح کرد: با مشورت امام جماعت مسجد با اهالی کتاب و کتابخوانی در مسجد محله و باتوجه به نیازها و اولویت‌های محل، کتاب‌های مفید انتخاب می‌شود که توجه به تقریظات رهبر معظم انقلاب در امر کتابخوانی، توجه به رسالت مسجد در جامعه، توجه به نیازهای بومی و توجه به رده سنی مخاطبین مسجدی از اولویت‌های انتخاب کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد کشور و احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی از اهداف برگزاری این طرح است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه «شنبه‌های کتاب» در کانون های مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود تصریح کرد: کلیه مراحل طرح زیر نظر امام جماعت و یا مربی مسجد انجام و از پنج استان برتر تقدیر می‌شود.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...