مسجدی که با فتوای تحریم تنباکو پیوند خورده است


مسجدی که با فتوای تحریم تنباکو پیوند خورده است

مسجد شفا بی‌گمان یکی از پویاترین مساجد منطقه شش تهران است با وجود این، نام‌آوری خود را مدیون آیت‌الله سیدرضی شیرازی؛ نوه صاحب فتوای تحریم تنباکو است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: شهرت و چهره شدن، در عصر حاضر احتمالا بیش از هر زمان دیگری در تاریخ، ورد زبان ها و آرزوی افراد است از اینرو برخی انسان ها متاسفانه دست به هر کاری می زنند تا سلبریتی شوند، ولو با بردن آبروی خود و دیگران و بی حیثیت کردن افراد.

این وضعیت در گذشته، اما به دلیل نبود رسانه های جمعی و فراگیر، به گونه ای دیگر رقم می خورد که یکی از انواع آن، عمل به دستورات دین و رعایت احکام شرعی بود. بی گمان یکی از نام آشناترین نام ها در این زمینه، آیت الله سید محمدحسن حسینی شیرازی معروف به میرزای شیرازی و صاحب فتوای تحریم تنباکو است.

مسجدی که با فتوای تحریم تنباکو پیوند خورده است

رضی شیرازی بنا بر درخواست آیت الله العظمی سید احمد خوانساری از مراجع تقلید شیعه و امام جماعت مسجد سیر عزیزالله بازار تهران، مشغول اقامه نماز جماعت در مسجد شفا در منطقه یوسف آباد (واقع در خیابان ولی عصر(عج)، پایین تر از بیمارستان هاجر) شد.

مسجد شفا به دستور آیت الله العظمی سیدحسین طباطبائی بروجردی، زعیم جهان تشیع ساخته شد و با گذشت حدود 60 سال از عمر آن، همچنان یکی از مساجد فعال و پر رونق در منطقه شش تهران است.

گزاره معروفی درباره مساجد وجود دارد که احتمالا بارها شنیده اید «مسجدی موفق است که امام جماعت موفقی داشته باشد و امام جماعتی موفق است که به کارکردها و ویژگی های مسجد و نیز وظایف امام جماعت آشنا باشد» این موضوع بی گمان درباره مسجد شفا و عملکرد آیت الله سید رضی شیرازی و فرزند ایشان که اکنون در این خانه خدا اقامه نماز می کند، صدق می کند.

دانش فراوان یک امام جماعت، رمز دیگر موفقیت یک مسجد است و این موضوعی است که در وجود آیت الله شیرازی محقق شده است؛ ایشان ابتدا برای تدریس در دانشکده الهیات دانشگاه تهران، رخت سفر از حوزه علمیه قم برمی بندد و همزمان در مدارس علمیه مروی و سپسالار (شهید مطهری) مشغول تحصیل می شود تا اینکه آیت الله العظمی خوانساری با درک اهمیت وجود روحانی باسواد در یکی از مناطق شمالی تهران، از سید رضی برای امامت جماعت در مسجد شفا درخواست می کند که این روحانی جوان نیز می پذیرد.

آیت الله رضی شیرازی چند سالی است به دلیل کسالت، کمتر به مسجد شفا می آید و طی این مدت فرزند ایشان در این خانه خدا اقامه نماز می کند و ارتباطش با مردم، همچون رابطه پدرش با اهالی این مسجد است، در واقع فرزند، به نیکی یادگار پدر را مدیریت می کند که «پسر کو ندارد نشان از پدر، تو بیگانه خوانش، مخوانش پسر

مسجدی که با فتوای تحریم تنباکو پیوند خورده است

سید رضی که اهل مطالعه و پژوهش است کتابخانه ای وسیع در مسجد شفا بنیان گذاشت و گروه های مختلف مردم همه روزه از کتاب های ارزشمند و گرانسگ آن استفاده می کنند و حتما برای شفای امام جماعت این خانه خدا دست به دعا برمی دارند.

مسجدی که با فتوای تحریم تنباکو پیوند خورده است

یکی از دلایل رونق مسجد شفا برگزاری کلاس های شرح منظومه و فلسفه ملاصدرا توسط آیت الله شیرازی در این مسجد است و این درحالی است که تدریس چنین دروسی در حوزه های علمیه، چندان رایج نیست چه برسد در مساجد.

مسجد شفا در ماه رمضان نیز بسیار رونق دارد و حجت الاسلام والملسمین شیرازی، همه روزه اما جماعت اقامه نماز قضای مومنین است و این برنامه از ساعت 12 و 30 دقیقه در این خانه خدا اقامه می شود.

مسجدی که با فتوای تحریم تنباکو پیوند خورده است

سخن آخر اینکه، مسجد شفا که نامش و شهرتش با میرزای بزرگ و نوه مجتهدش پیوند خورده است، نسخه شفای روح و درمان بیماری های اخلاقی را صادر می کند و هیچ دارویی بهتر از کتاب و اخلاق نیکو برای شاد و سالم زیستن وجود ندارد و هر دوی این ها در بازار این خانه خدا رایگان تجویز می شوند.

مسجدی که با فتوای تحریم تنباکو پیوند خورده است397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟