اجرای طرح ابتکاری « محافل خانه های نور » برای پنجمین سال متوالی در پارسیان


اجرای طرح ابتکاری « محافل خانه های نور » برای پنجمین سال متوالی در پارسیان

عبدالهی گفت: کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) شهر پارسیان به مناسبت ماه بهار قرآن، طرح قرآنی « محافل خانه های نور » را برای پنجمین سال متوالی اجرا می کند.

« حسین عبدالهی »، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) شهر پارسیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در هرمزگان عنوان کرد: طرح « محافل خانه های نور » به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی افراد با کلام وحی در پارسیان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این طرح از اول ماه مبارک آغاز و تا پایان رمضان ادامه خواهد داشت، افزود: در قالب این طرح، هر شب در طول ماه رمضان، محفل انس با قرآن در منزل یکی از اهالی محله برگزار می شود.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) پارسیان ادامه داد: 50 نفر از قاریان جوان و بزرگسال کانون در اجرای طرح « محافل خانه های نور » مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه به جزء قاریان، افراد عادی محله نیز در این برنامه شرکت می کنند، اضافه کرد: در این برنامه که از ساعت 22 آغاز و به مدت 20 دقیقه به طول می انجامد قرآن بین همه افراد شرکت کننده توزیع می شود.

عبدالهی گفت: پس از قرائت، به منظور ارتقای فهم قرآن، روحانی مسجد نیز به مدت 10 دقیقه نکات تفسیری آیات تلاوت شده را بیان می کند.

وی با ذکر این نکته که هر شب یک نفر از مسئولان شهرستان نیز در این برنامه حضور می یابد، خاطرنشان کرد: تا کنون مدیر واحد کار صنایع انرژی بر پارسیان، رئیس کمیته امداد، بخشدار مرکزی و فرماندار در این برنامه شرکت کرده اند.

این فعال فرهنگی مذهبی در رابطه با نحوه انتخاب میزبانان این برنامه نیز گفت: علاقه مندان قبل از ماه مبارک رمضان به مسجد مراجعه و درخواستشان را ارئه می دهند و هر سال نیز سعی می شود که میزبانان متغییر باشند.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم به ویژه نوجوانان و جوانان از این برنامه، تصریح کرد: جذب نوجوانان و جوانان به کانون فرهنگی هنری مسجد و فراهم نمودن زمینه تربیت مسجدی و قرآنی آنان در راستای واکسینه کردنشان در برابر آسیب های اجتماعی از مهمترین اهداف اجرای این برنامه ابتکاری است.

عبدالهی به تشریح دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) در ماه مبارک رمضان پرداخت و عنوان کرد: اقامه نماز جماعت صبح به همراه قرائت دعای عهد و یا زیارت عاشورا، برگزاری کلاس های آموزش روخوانی و روانخوانی و حفظ ویژه خواهران و کلاس های روخوانی و روانخوانی و احکام ویژه برادران از دیگر برنامه هاست.

وی، تفسیر موضوعی قرآن کریم قبل از اذان مغرب، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، برپایی سفره افطاری، قرائت قرآن و دعای افتتاح را بخش دیگری از برنامه ها ذکر کرد و افزود: جشن میلاد امام حسن(ع)، مراسم شهادت امام علی(ع) و احیای لیالی قدر از دیگر برنامه هاست.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار