ایمان حقیقی در باور و پذیرش ولایت ائمه(ع) است


ایمان حقیقی در باور و پذیرش ولایت ائمه(ع) است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان برای ورود به وادی ایمان حقیقی باید ریاضت بکشد و طهارت قلبی داشته باشد، گفت: کسانی که به ولایت ائمه معصومین(ع) ایمان می‌آورند آنها به ایمان واقعی دست یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت الله «سیدمهدی میرباقری» شامگاه جمعه، ۲۷ اردیبهشت در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد ارک واقع در بازار تهران برگزار شد، اظهار کرد:‌ بر مبنای روایات رسیده از ائمه معصومین(ع) اسلام به وادی ظاهر و ایمان به وادی باطن انسان تعلق دارد و برای رسیدن به ایمان ابتدا باید اسلام آورد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری برای درک بهتر وادی اسلام و ایمان با اشاره به مثالی از مسجدالحرام و خانه کعبه، بیان کرد:‌ هر کس در خانه کعبه حضور داشته باشد به تبع در محیط مسجدالحرام هم قرار گرفته اما اینگونه نیست که هر کس در مسجدالحرام باشد در خانه کعبه هم حضور داشته باشد زیرا کعبه در درون مسجدالحرام قرار دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه در تبین بیشتر ایمان و اسلام، اظهار کرد:‌ هر کس با زبان بر ایمان به دین الهی اقرار کند او اسلام آورده اما هنگامی که با اعضا و جوارح خود وارد عمل شود نشان از آن دارد که ایمان وارد قلب او شده است.

آیت الله میرباقری افزود: اسلام و ایمان حقایقی جاودان هستند، مسلمان به وادی اسلام وارد شده اما مومن وارد وادی ایمان می‌شود ایمانی که از قلب آغاز شده است.

این استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: ایمان، باطن اسلام است هنگامی که انسان در ابتدا دعوت پیامبر(ص) را بپذیرد وارد وادی اسلام شده است سپس با عمل به دستورات پیامبر(ص) وارد وادی ایمان خواهد شد.

وی با استناد به روایاتی از ائمه معصومین(ع) گفت: خداوند نعمت ایمان را به دو شکل ظاهری و باطنی به انسان عطا می‌کند پذیرش توحید و نبوت از جمله نعمات ظاهری و پذیرش ولایت الهی آنان نعمت باطنی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: برای ورود به وادی ایمان حقیقی انسان باید ریاضت بکشد و طهارت قلبی داشته باشد برای رسیدن به این مرحله نیز در ابتدا باید تسلیم امر الهی شده و اسلام بیاورد. زمانی که شخص به حقیقت تسلیم امر الهی شود نور ولایت بر قلب او اثر گذاشته و ایمان وارد قلب او می‌شود.

آیت الله میرباقری با تاکید مجدد بر اینکه ایمان از قلب آغاز شده و در قالب اعمال نیک بر اعضا و جوارح شخص مومن جاری و ساری می‌شود، گفت: انجام تکالیف و دستورات الهی همچون نوری بر قلب مومن است که افزون بر دنیا در روز قیامت نیز همراه او خواهد بود.

این استاد برجسته حوزه علمیه بیان کرد:‌ کسانی که به ولایت ائمه معصومین(ع) ایمان می‌آورند آنها به ایمان واقعی دست یافتند به آخرت نظر دارند و تنها در دنیا سیر نمی‌کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...