طرز تهیه رولت خرما با بیسکویت پتی بور به 3 روش


طرز تهیه رولت خرما با بیسکویت پتی بور به 3 روش

رولت خرما با بیسکویت پتی بور یک دسر بسیار مقوی به خصوص برای کودکان است. می‌توانید در این دسر از مغزیجات هم استفاده کنید. این دسر را می‌توان با ویفر یا با میوه‌هایی مانند موز نیز تهیه کرد.

طرز تهیه رولت خرما با بیسکویت پتی بور به 3 روش
ستاره | سرویس آشپزی - رولت خرما یک دسر خوشمزه و بسیار مقوی است به خصوص اگر در آن از مغزیجات، کنجد و بیسکویت استفاده شود. این دسر برای افطار و برای روزه داران بسیار مفید است و کل انرژی از دست رفته‌ی فرد روزه دار را جبران می‌کند. در این مقاله سه روش برای تهیه رولت خرما با بیسکویت پتی بور را خواهید خواند.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست زیر، به موضوع دلخواه خود برسید:

۱. رولت خرما با بیسکویت پتی بور
۲. رولت خرما با بیسکویت پتی بور و ویفر
۳. رولت خرما با بیسکویت پتی بور و موز

۱. طرز تهیه رولت خرما با بیسکویت پتی بور

مواد لازم
خرمای دشتستان (نوعی خرمای به هم چسبیده) دو لیوان بدون هسته
کره ۵۰ گرم
خرده‌های درشت بیسکویت پتی بور یک لیوان
مغز گردو یا مغز پسته به مقدار لازم
دارچین یک قاشق غذاخوری
پودر نارگیل (برای غلتاندن خرما) به مقدار کافی
زمان لازم برای آماده سازی مواد ۲ ساعت

دستور تهیه

خرما را بشویید و هسته‌ی آن را جدا کنید، اگر دارای پوست ضخیم است بهتر است که پوست آن را نیز بگیرید. کره را در یک تابه بریزید و روی حرارت بگذارید تا کره ذوب شود. سپس خرما‌ها را در تابه بریزید و مدام هم زده و تفت دهید تا نرم و له شوند. شعله را خاموش کرده و دو دقیقه صبر کنید تا کمی از حرارت بیفتد، سپس بیسکویت‌های خرد شده را همراه با مغز پسته یا مغز گردو به آن اضافه کرده و خوب مواد را با هم مخلوط کنید. دارچین را نیز اضافه و با مواد مخلوط کنید. مواد باید کمی سفت شوند. اکنون کمی از مواد را بردارید (به اندازه‌ی یک پرتقال) و آن را رول کنید، سپس در ظرف حاوی پودر نارگیل بغلتانید و آن را در یک ظرف بچینید. این کار را تکرار کنید تا مواد تمام شوند. پس از اینکه مواد تمام شدند ظرف حاوی رولت خرما را به مدت چند ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شوند. پس از آن ظرف را از یخچال خارج کنید و رول‌ها را با یک چاقوی تیز به صورت رولت برش بزنید و در یک ظرف بچینید. رولت خرما با بیسکویت پتی بور آماده سرو است ... نوش جان ...

طرز تهیه رولت خرما با بیسکویت پتی بور به 3 روش


۲. رولت خرما با بیسکویت پتی بور و ویفر

مواد لازم (برای ۶ نفر و بیشتر)
خرما ۲۰۰ گرم
کره ۲۰-۲۵ گرم
کنجد یا هر مغز دلخواه دیگه، خرد شده مقداری
بیسکوییت پتی بور خرد شده ۸۰ گرم
پودر هل و دارچین و زنجبیل ۱ قاشق چای خوری (از هر کدام)
ویفر شکلاتی یا هر ویفر دلخواه دیگه مثل رنگارنگ چند عدد
خلال پسته برای تزیین به مقدار کم
زمان لازم برای آماده سازی مواد ۲ ساعت

طرز تهیه

خرما را بشویید و هسته‌ی آن را جدا کنید، اگر دارای پوست ضخیم است بهتر است که پوست آن را نیز بگیرید. خرما‌ها را چرخ کنید. (به جای چرخ کردن می‌توانید آن‌ها را ابتدا به مدت ۱ دقیقه در ماکروویو بگذارید یا با کمی کره در تابه تفت دهید تا نرم شوند و سپس با گوشت کوب آن‌ها را بکوبید.) پس از آن مقداری بیسکوییت پتی بور را پودر کنید و با پودر هل و دارچین مخلوط کنید، سپس آن را به خرما‌های چرخ شده اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. سپس کمی کنجد به آن بزنید و خوب مواد را ورز دهید تا خوب مخلوط شوند و حالت خمیری پیدا کند. یک نایلون تمیز را کمی چرب کنید و خمیر را روی آن با یک وردنه پهن کنید. ویفر شکلات را روی خمیر قرار دهید و به کمک نایلون دو طرف خرما را روی هم بگذارید. کمی آن را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. پس از آن رول را از یخچال خارج کنید و آن را برش بزنید و در ظرف مورد نظر برای سرو بچینید. نوش جان ...

طرز تهیه رولت خرما با بیسکویت پتی بور به 3 روش

۳. رولت خرما با بیسکویت پتی بور و موز

مواد لازم
بیسکویت پتی‌پور ۱بسته
کره ۲۵گرم
موز ۱عدد کوچک
خرما ۲۰۰ گرم
دارچین نوک قاشق چای خوری
زمان لازم برای آماده سازی مواد ۲ ساعت

طرز تهیه

خرما را بشویید و هسته‌ی آن را جدا کنید؛ اگر دارای پوست ضخیم است بهتر است که پوست آن را نیز بگیرید. خرما‌ها را بکوبید تا له شوند و با کمی کره در یک تابه تفت دهید، سپس کمی پودر دارچین روی آن بپاشید و خوب مخلوط کنید. در یک ظرف مستطیلی شکل کوچک یک پلاستیک فریزر تمیز پهن کنید و روی آن را بیسکویت پتی بور بچنید.
سپس یک لایه از خرما له شده روی آن بمالید و روی خرما یک ردیف موز له شده پخش کنید. دوباره یک لایه بیسکویت و بعد یک لایه خرما و موز بریزید. این کار را تکرار کنید تا مواد تمام شوند. (لایه‌ی آخر خرما له شده باشد) سپس ادامه‌ی نایلون را روی ظرف بکشید و آن را چند ساعت در یخچال بگذارید تا مواد به خورد بیسکویت‌ها بروند و سفت شوند. پس از چند ساعت آن را از یخچال خارج کنید و با یک چاقوی تیز برش بزنید و در ظرف مورد نظر برای سرو بچینید. نوش جان ...

طرز تهیه رولت خرما با بیسکویت پتی بور به 3 روش

بیشتر بدانید: طرز تهیه رولت خرما و حلوا

اگر شما نیز تجربه‌ای از درست کردن این دسر دارید یا طرز تهیه متفاوتی برای آن می‌شناسید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. می‌توانید نظرات و سوالات خود را از طریق بخش "ارسال نظر" در انتهای همین صفحه برای ما ارسال نمایید تا به سوالاتتان پاسخ داده و تجربیاتتان را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه