چرا باید نمایشگاه قرآن و عترت تبریز در ماه مبارک رمضان برپا شود؟


چرا باید نمایشگاه قرآن و عترت تبریز در ماه مبارک رمضان برپا شود؟

با برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در تهران و برخی شهرهای دیگر در ماه مبارک رمضان، برخی از فعالان جامعه قرآنی آذربایجان شرقی بر ضرورت برپایی نمایشگاه قرآن و عترت تبریز نیز تاکید کردند .

‌‌‌‌‌‌‌به گزارش ایسنا، "نمایشگاه قران و عترت" بستر مناسبی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و دستاوردهای قرآنی است که همه ساله در اقصا نقاط کشور به ویژه در ایام مبارک ماه رمضان برپا می‌شود.

جامعه قرانی استان خواستار برپایی نمایشگاه قرآن در ماه رمضان هستند

یک فعال قرآنی و قاری بین المللی در این رابطه با اهمیت برپایی نمایشگاه قرآن در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه قرآن و عترت به ویژه در ماه مبارک رمضان به یک سنت حسنه تبدیل شده که آثار بسیار مثبت و روح بخشی را در جامعه برجای می‌گذارد.

مهدی محمدزاده افزو‌د: انتظار جامعه قرآنی استان این است که نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان برپا شود.

برپایی نمایشگاه قرآن و عترت تبریز ضرورت دارد

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان شرقی نیز در این رابطه با بیان این‌که برپایی نمایشگاه قرآن و عترت تبریز ضرورت دارد، تاکید کرد: جامعه قرآنی استان انتظار دارند که متولیان امر اهمیت قائل شده و بودجه و مکان برای نمایشگاه قرآن و عترت تعیین کنند.

وی با تاکید بر این‌که انتظار جامعه قرانی برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در استان است، گفت: مردم در مورد محصولات جامعه قرآنی استان سوال می‌کنند و علی‌رغم وجود توانمندی‌های بسیار در این رابطه، متأسفانه فضایی برای نمایاندن این توانمندی‌ها فراهم نمی‌شود؛ این فضا را باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد کرده و ما را نیز گرد خود جمع کند تا محصولات قرآنی استان را به نمایش بگذاریم.

وی در خاتمه تاکید کرد: در اصل، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان متولی برپایی نمایشگاه قرآن و عترت است و اتحادیه مؤسسات قرآنی استان از سال ۹۶ تاکنون ریالی بودجه دریافت نکرده تا به تنهایی بتواند چنین نمایشگاهی را برپا کند.

نمایشگاه قرآن و عترت با یک دهم هزینه نمایشگاه کتاب تبریز هم برپا می‌شود

یکی از فعالان قرآنی شهر تبریز با تاکید بر این‌که ضرورت برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت تبریز به ویژه در ماه مبارک رمضان، غیرقابل انکار است، افزود: در ماه مبارک رمضان بستر جامعه آمادگی بیشتری برای جذب شدن به سمت مباحث قرآنی دارد از این رو فرصت بسیار مغتنمی جهت برپایی نمایشگاه قرآنی است.

سید محمدحسین بلاغی اظهار کرد: متأسفانه در استان ما برنامه مدونی برای برگزاری نمایشگاه قرآن وجود ندارد، در حالی که باید در این رابطه همت شود تا همه ساله نمایشگاه قرآنی جمع و جور و جذاب با برنامه‌های جنبی در ماه رمضان در تبریز برپا شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: حتی با یک دهم هزینه نمایشگاه کتاب تبریز هم می‌شود به راحتی نمایشگاه قرآن و عترت را برپا کرد، به شرطی که متولیان امر در این رابطه همت کنند.

اداره‌کل ارشاد از مؤسسات قرآنی کمک بگیرد

رئیس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز در این رابطه اظهار کرد: نمایشگاه قرآن سال گذشته بصورت محدود به واسطه یکی از مؤسسات قرآنی استان برپا شد، اما در مورد برپایی نمایشگاه قرآن در سال‌جاری تاکنون خبری نشده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی با بیان این‌که برپایی این نمایشگاه ضرورت داشته و اداره کل ارشاد نیز می‌توانند با کمک گرفتن از مؤسسات و اتحادیه موسات قرآنی این کار را انجام دهند، افزود: این توانمندی در برخی از مؤسسات قرآنی وجود دارد که در برپایی نمایشگاه قرآن به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کمک کنند.

اما مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در پاسخ به این‌که "نمایشگاه قرآن و عترت" در تبریز برگزار می‌شود؟ گفت: فعلاً اقدام نکرده‌ایم و برنامه‌های‌مان را متعاقباً اعلام خواهیم کرد.

محمد محمدپور خاطرنشان کرد: برای برپایی این نمایشگاه باید تفاهم نامه‌ای بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونت قرآن امضا شود که هنوز امضا نشده است؛ اگر نمایشگاه قرآن در تبریز برگزار شود اعلام خواهیم کرد.

گفتنی است، برپایی نمایشگاه قرآن و عترت طی روزهای اخیر در شهرهایی چون تهران، مشهد و اصفهان کلید خورده و در این میان جای خالی "نمایشگاه قرآن و عترت تبریز" به شدت احساس می‌شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو