75 میلیارد ریال به 2 طرح محرومیت زدایی در سروآباد اختصاص یافت


75 میلیارد ریال به 2 طرح محرومیت زدایی در سروآباد اختصاص یافت

سنندج - ایرنا - رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از اختصاص 75 میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی کم بهره به 2 طرح محرومیت زدایی در حوزه زیرساختی و کشاورزی شهرستان سروآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد سعیدی کیا روز شنبه در جریان سفر به شهرستان سروآباد از طرح در حال ساخت پمپاژ آب زمین های کشاورزی اطراف این شهر بازدید و قول داد برای تکمیل آن 50 میلیارد ریال کمک کند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: این طرح به منظور پمپاز آب برای 150 هکتار از زمین های اطراف سروآباد در دست اجراست و تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
کامران خرم با بیان اینکه تاکنون هشت میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است، افزود: با تکمیل آن و با آبی کردن زمین های اطراف رودخانه سروآباد، بهره وری کشاورزی در منطقه ارتقا می یابد.

** اختصاص 25 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به شرکت قارچ کشت اورامان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در جریان بازدید رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از شرکت قارچ کشت اورامان اظهار داشت: این واحد تولیدی در زمینه تولید قارچ خوراکی، کمپوست و بسته بندی و فرآوری این محصولات فعالیت دارد.
خالد جعفری از اشتغال 130 نفر در این واحد تولیدی خبر داد و یادآور شد: این واحد تولیدی روزانه 5 تُن و سالانه یک هزار و 500 تُن قارچ و کمپوست تولید می کند.
وی با بیان اینکه برای توسعه طرح کمپوست آن درخواست 35 میلیارد ریال تسهیلات داده شده اما هنوز پرداخت نشده است، گفت: با اجرای طرح توسعه کمپوست نیروهای مشغول بکار در این واحد تولیدی به 300 نفر افزایش می یابد.
محمد سعیدی کیا نیز در این بازدید وعده داد 25 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از طریق بانک سینا وابسته به بنیاد مستضعفان به این طرح اختصاص داده شود.
وی تاکید کرد: بانک سینا باید در سریعترین زمان و با عقد قرارداد با شرکت قارچ کشت اورامان نسبت به پرداخت این میزان تسهیلات اقدام کند.
7355/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!