4 شانس طلا برای ایران


4 شانس طلا برای ایران

کاراته ایران در لیگ جهانی سری آ استانبول چهار فینالیست و 2 شانس برای کسب مدال برنز دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از فدراسیون کاراته، در نخستین روز از دومین مرحله لیگ سری آ کاراته که در استانبول ترکیه با حضور ۱۸۱۳ کاراته کا از ۱۰۲ کشور برگزار شد، طراوت خاکسار در وزن ۵۵- کیلوگرم، مهدی قراری زاده در وزن ۸۴- کیلوگرم، صالح اباذری در وزن ۸۴+ کیلوگرم و کاتای تیمی بانوان با ترکیب پریسا رحمانی، مائده نصیری پی و مهری یزدانی فینالیست شدند.
همچنین مهدی خدابخشی در وزن ۸۴- کیلوگرم و دیگر تیم کاتای بانوان با ترکیب مظفری نژاد، حسینی نصب و صادقی به دیدار رده بندی راه یافتند. رقابت‌های فینال و رده بندی فردا برگزار می‌شود.
نتایج کاراته کا‌های ایرانی:
در وزن ۸۴- کیلوگرم، مهدی قراری زاده ابتدا هار بر سه "میشل دورهام" از استرالیا را مغلوب کرد، در ادامه یک بر صفر بر "دانیل دیانتته" از بلژیک غلبه کرد، و در بازی سوم ۲ بر صفر "مارسل بائن" از آلمان را شکست داد. او در بازی چهارم ۲ بر یک از سد "صمد گوک" از ترکیه گذشت، سپس پنج بر صفر "ایوان وسیچ" از کرواسی را برد و در ادامه سه بر ۲ "آلوین کارال" از کوزوو را شکست داد. قراری زاده در نیمه نهایی پس از تساوی بدون امتیاز مقابل "آنتون ایساکائو" از بلاروس در هانتی (رای داوران) برنده میدان شد و به فینال راه یافت.
در همین وزن، مهدی خدابخشی ابتدا با نتیجه ۹ بر صفر از سد "رسپ گز" از ترکیه گذشت، سپس ۶ بر صفر مقابل "خاویر دلستال" از اسپانیا پیروز شد، در مبارزه بعدی چهار بر یک "محمد الکتبی" از مصر را مغلوب کرد و در ادامه هشت بر صفر "جولین شین" از سوئیس را شکست داد. در مرحله بعدی سه بر ۲ "آلوین کارال" از کوزوو را برد و در ادامه ۹ بر یک مقابل "رات جاکوپی" از مقدونیه به برتری رسید، سپس ۲ بر یک "وی وو چون" از چین تایپه را برد و به نیمه نهایی رسید. خدابخشی در نیمه نهایی ۲ بر صفر مقابل "اوگور آکتاش" از ترکیه نتیجه را واگذار کرد و به دیدار رده بندی راه یافت.
ذبیح الله پورشیب دیگر نماینده این وزن، در نخستین مبارزه پنج بر یک "سهیل مستاری" از مراکش را برد، در بازی بعدی چهار بر ۲ "یکولا مالویچ" از مونته نگرو را شکست داد، در سومین بازی ۹ بر یک "تورگوت حسنوف" از جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشت و در ادامه چهار بر ۲ نتیجه را به "دنیس دنیسنکو" از روسیه واگذار کرد و از ادامه مسابقات بازماند.
در وزن ۸۴+ کیلوگرم، صالح اباذری در اولین دیدار خود ۲ بر صفر "آنجلا وسیچ" از کرواسی را شکست داد، در بازی بعدی سه بر صفر "بوگدان تریکوز" از صربستان را برد، سپس یک بر صفر از سد "سیمونه مارینو" از ایتالیا گذشت. او در ادامه سه بر صفر "صادق سنچولی" از ایران را مغلوب کرد، در پنجمین مبارزه سه بر صفر "الکساندر کولوکوف" از روسیه را شکست داد و در نیمه نهایی با نتیجه هفت بر صفر بر "ایمان سنچولی" از ایرلند شمالی غلبه کرد و به دیدار فینال راه یافت تا در فینال با "گوگیتا آرکانیا" از گرجستان مبارزه کند.
در همین وزن، سجاد گنج زاده پس از تساوی سه به سه در اولین بازی اش مقابل "ردا الاسمر" از مراکش به علت هانسوکو شدن (دریافت اخطار بیشتر) حریف برنده تاتامی شد. در بازی دوم یک بر صفر "آندرس اوزروس" از لتونی را برد و در سومین دیدار مقابل "ایمان سنچولی" از ایرلند شمالی پنج بر سه نتیجه را واگذار کرد و از ادامه مسابقات بازماند.
در وزن ۵۵- کیلوگرم بانوان، طراوت خاکسار ابتدا مقابل "سیمونا زابورسکا" از مقدونیه بعد از تساوی بدون امتیاز در هانتی (رای داوران) برنده شد. سپس گگلمیرا اوسانوآ" از قزاقستان را چهار بر یک برد، در ادامه با نتیجه چهار بر صفر "لائورن فورباتو" فرانسوی را از پیش رو برداشت و در مبارزه بعدی پنج بر صفر "شیوری ناکامورا"ی ژاپنی را مغلوب کرد و در ادامه سه بر صفر از سد "الساندرا حسنی" از کرواسی گذشت. خاکسار در نیمه نهایی ۹ بر چهار "جانا بیتس" آلمانی دارنده مدال نقره و برنز جهان را شکست داد و فینالیست شد. او برای کسب مدال طلا به مصاف "ژو ون" از چین تایپه می‌رود.
در همین وزن فاطمه چالاکی دور نخست سه بر صفر "مایری کرین" ایرلندی را برد، سپس با همین نتیجه از سد "سنزیا بوروگنری" از ایتالیا گذشت، در سومین دیدار پس از تساوی یک به یک مقابل "ی تانگ دین" ویتنامی با قانون سنشو (کسب اولین امتیاز) برنده شد و در مبارزه چهارم با نتیجه سه بر صفر بر "سوینچ راخیموآ" از ازبکستان غلبه کرد. او در ادامه چهار بر صفر نتیجه را به "جانا بیتس" آلمانی واگذار کرد و از حضور در ادامه رقابت‌ها بازماند.
در کاتای تیمی بانوان، تیم ایران با ترکیب پریسا رحمانی، مائده نصیری پی و مهری یزدانی امتیازات ۲۳.۲۸ و ۲۴.۶ را در دور‌های اول و دوم بدست آورد و فینالیست شد. این تیم برای کسب مدال طلا مقابل تیم استرالیا صف آرایی خواهد کرد.
دیگر تیم ایرانی با ترکیب مظفری نژاد، حسینی نصب و صادقی امتیازات ۲۳.۸ و ۲۳.۲۸ را در دور‌های اول و دوم کسب کرد و به عنوان تیم سوم به دیدار رده بندی رفت. این تیم هم برای کسب مدال برنز با تیم پرو دیدار می‌کند.
در وزن ۵۰- کیلوگرم، سارا بهمنیار ابتدا "بورسا توران" از ترکیه را یک بر صفر مغلوب کرد، سپس ۹ بر ۲ "گآنا ماریا دامولیدو" ایتالیایی را شکست داد، در بازی سوم مقابل کاراته کای فیلیپین با توجه به هانسوکو شدن (دریافت اخطار بیشتر) حریف به برتری رسید. او در چهارمین مبارزه بعد از تساوی مقابل "آیکا تادونو" ژاپنی در هانتی (رای داوران) شکست خورد و از حضور در ادامه مسابقات بازماند.
در وزن ۶۱- کیلوگرم، رزیتا علیپور در اولین مبارزه مقابل "آنا رودینا" از روسیه پس از تساوی ۲ به ۲ با قانون سنشو (کسب اولین امتیاز) نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در همین وزن شیما آل سعدی ابتدا سه بر صفر "کرینا آتویان" از روسیه را شکست داد، سپس هفت بر صفر از سد "اشرف محمد" از مصر گذشت، او در ادامه موفق شد پس از تساوی یک به یک مقابل "چایما مدی" الجزایزی با قانون سنشو (کسب اولین امتیاز) برنده تاتامی شود. آل سعدی در چهارمین مبارزه ۱۲ بر ۲ "اینگریدا سوچانکوا" از اسلواکی را مغلوب کرد، اما سه بر ۲ مقابل "مایومی سومیا" از ژاپن شکست خورد و از حضور ادامه رقابت‌ها بازماند.
در کاتای انفرادی مردان، ابوالفضل شهرجردی در گروه ۱۶ با حریفانی از ایتالیا، اسپانیا، فنلاند، الجزایر، اسلوونی، ژاپن، سوئیس، مقدونیه، چین تایپه، هلند، جمهوری آذربایجان و روسیه مبارزه کرد و بعد از کسب امتیاز ۲۳.۸۶ از گردونه رقابت‌ها کنار رفت و نتوانست به دور بعد صعود کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان