حیدری؛ خسرو خوبان نسل طلایی استقلال - غفار میرزایی*


حیدری؛ خسرو خوبان نسل طلایی استقلال - غفار میرزایی*

پنجاه پاس گل و تاثیر گذاری در سمت راست استقلال موجب شد تا شماره 2 آبی پوشان بیش از دیگر نفرات نسل طلایی برای سال ها در ذهن هواداران این تیم ماندگار شود.

شامگاه پنج شنبه 25 اردیبهشت ماه هر چند روزی تلخ برای استقلال با کسب عنوان سومی لیگ برتر به شمار می رفت اما آنچه مسابقه پایانی لیگ هجدهم آبی پوشان را تحت تاثیر قرار داد وداع یکی از بهترین شماره 2 های فوتبال ایران بود؛ وداعی که «خسرو حیدری» آن را با سیل اشک های خود با هواداران در میان گذاشت.
شاید آن شب برخی از تیفوسی های آبی به خاطر جشن قهرمانی سرخ ها ذهن ناآرامی داشتند اما بدون شک هواداران منصف آبی پوش بیش از آن که از قهرمانی رقیب دل آزرده شوند، روزهای را تصور می کردند که دیگر شاهد سر توپ های پیش بینی ناپذیر خسرو در سمت راست نیستند؛ سر توپ هایی که در بسیاری از مسابقات گره از مشکلات تیمی استقلال باز کرد.
آنان سکانس های را مرور می کردند که به روزگارهای گذشته و نسل طلایی برخواهد گشت نسلی که آخرین نفر آنان در پایان لیگ هجدهم رفت و دیگر کسی از پیروز قربانی، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، آندو تیموریان، مجتبی جباری و وحید طالبلو در میدان مسابقه رسمی، حرکات معجزه آفرین نخواهد دید.
اگر جباری با حرکات تکنیکی به زیدان آسیا معروف شد و آندو با جنگندگی تمام نماد تعصب فوتبالی بود و دروازه بان ترکه ای آن سال های استقلال در نخستین سال های فوتبالی خود پنالتی علی دایی آقای گل جهان را مهار کرد اما خسرو حیدری با دریبل و سر توپ هایی شناخته می شد که هیچگاه برای بازیکنان رقیب قابل پیش بینی نبود.
حیدری که سه عنوان قهرمانی لیگ برتر و 2 عنوان قهرمانی جام حذفی را در کارنامه دارد بدون شک برای هواداران خاطرات فراوانی به جا گذاشته است خاطراتی از جنس گل او به بویرام یونایتد تایلند و ضربه استثایش در برابر الشباب عربستان. ضربه ای که در نهایت نامزد 10 گل لیگ قهرمانان آسیا شد.
حیدری که به گواه خود در سال های نخست به دنبال راهی برای ستاره شدن در لیگ برتر می گشت تا به ترکیب تیم ملی برسد در نهایت با استقلال به این آرزو رسید و 59 بازی ملی در کارنامه دارد. بازی هایی که اوج آنان رقابت های انتخابی جام جهانی 2014 بزریل و سه بازی حساس در این جام بود.
حیدری باتجربه شامگاه بیست و پنجم اردیبهشت دیگر آن جوانی نبود که انتقال بی سر و صدایش به ابومسلم خراسان برای گذراندن دوران خدمت سربازی با بی توجهی هواداران روبرو شود بلکه ستاره ای بود که لحظه انتشار خبر پایان فوتبالش موجب شد تا هواداران استقلال و حتی تیم رقیب با حسرت به این موضوع نگاه کنند.
حسرتی که برحق ترین وارث پیراهن «منصور پورحیدری» فقید را برای همیشه از دنیای حرفه ای فوتبال دور خواهد کرد.

----------------
کارشناس ورزشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت