اردبیل رتبه اول جلب مشارکت های عمومی جوانان کشور را کسب کرد


اردبیل رتبه اول جلب مشارکت های عمومی جوانان کشور را کسب کرد

اردبیل - ایرنا - مسئول مشارکت های عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: این استان پارسال رتبه اول جلب مشارکت های عمومی در بخش فعالیت های جوانان را کسب کرد.

به گزارش ایرنا ، بهنام مظاهری روز شنبه در جلسه ستاد امور جوانان خلخال افزود: اجرای برنامه های هدفمند ستاد ساماندهی امور جوانان و دستیابی به اهداف و برنامه های ابلاغی از مرکز کشور از عوامل دخیل در کسب این رتبه بشمار می رود.
وی اظهار داشت: در جمع بندی عملکرد سال 97 ستادهای شهرستانی ساماندهی امور جوانان استان ، نام خلخال در جمع سه شهرستان برتر در زمینه اجرای درست برنامه های این ستاد در سال گذشته می باشد.
او با بیان اینکه در هفته جوان امسال خانه جوان در 2 شهرستان استان راه اندازی شده و در اختیار فعالیت های مربوط به جوانان این منطقه قرار گرفت، گفت: مقدمات کار برای ایجاد خانه جوان خلخال فراهم شده و بزودی فعالیت خود را آغاز می کند.
وی همچنین از امضای تفاهم نامه بین وزارت ورزش و جوانان با صندوق کارآفرینی امید کشور در ارائه تسهیلات بانکی اشتغال و ازدواج جوانان خبر داد و افزود: با اجرای این تفاهم نامه در استان اردبیل نیز کار اشتغال و ازدواج جوانان این استان تسهیل خواهد شد.
او با تاکید بر لزوم تسهیل در راه اندازی سمن ها و تشکل های غیردولتی مردم نهاد در مناطق مختلف استان اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان در 100 حوزه مجوز راه اندازی سمن صادر می کند.
احمد قنبری ، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال هم در این جلسه از حمایت های مالی سمن ها و تشکل های مردمی در این شهرستان خبر داد و گفت: پارسال 300 میلیون ریال به سمن های فعال در بخش های مذهبی ، فعالیت های قرآنی و کاهش آسیب های اجتماعی از سوی فرمانداری کمک مالی بلاعوض شد.
وی با تاکید بر پرهیز از هرگونه موازی کاری در اجرای برنامه های ستاد ساماندهی امور جوانان از سوی دستگاه های اجرایی عضو این ستاد افزود: حضور مسئولان ادارات عضو و کارشناسان در جلسات این ستاد الزامی است.
رقیه زادمهر ، سرپرست اداره ورزش و جوانان خلخال نیز در این جلسه از برگزاری همایش تجلیل از مفاخر ورزشی این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: انتظار از مسئولان دستگاه های اجرایی ستاد ساماندهی امور جوانان برنامه ریزی مناسب برای اجرای طرح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در تابستان با پرهیز از هرگونه موازی کاری و ارائه آمار صوری است.
استان اردبیل بیش از یک میلیون و 240 هزار نفر جمعیت دارد ، بر اساس آخرین آمار بیش از 348 هزار نفر جوان 15 تا 29 ساله در استان اردبیل وجود دارد.
7119/6018

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها