اختصاص 257 میلیارد ریال تسهیلات به مناطق سیل زده خراسان شمالی


اختصاص 257 میلیارد ریال تسهیلات به مناطق سیل زده خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: هیات دولت پرداخت 257 میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار در قالب تسهیلات برای بخش کشاورزی و عشایر مناطق سیل زده این استان را مصوب کرد.

جواد نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اعتبار برای بازسازی واحدهای مسکونی و دامی سیل زده و کمک بلاعوض در بخش عشایر استان اختصاص یافته است.
وی افزود: همچنین این تسهیلات برای واحدهای دامداری، طیور، زنبورعسل، آبزی پروری، اراضی زراعی و باغی و ایستگاه های پمپاژ و ... بخش کشاورزی استان ابلاغ شده است.
نظری یادآور شد: مبلغ تسهیلاتی به بخش کشاورزی و عشایری که در سیل فروردین ماه و ابتدای اردیبهشت ماه دچار خسارت شده اند تعلق می گیرد.
وی گفت: در نتیجه سیل در این بازه زمانی یکهزار و 562 میلیارد و 75 میلیون ریال به بخش کشاورزی خسارت وارد شد که بر اثر آن 2 هزار و 40 راس دام سبک و سنگین تلف شد. ارزش این میزان دام 44 میلیارد و 138 میلیون ریال بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی میزان خسارات وارده به بخش طیور استان را نیز 9 هزار و 505میلیارد ریال عنوان کرد که عمده ترین آن تلف شدن 18 هزار کلنی زنبور عسل بوده است.
وی افزود: همچنین 9 هزار و 600 هکتار کشتزار استان هم از ناحیه سیلاب به میزان 221 میلیارد و 386 میلیون ریال خسارت دید و به 937 هکتار باغ منطقه 165 میلیارد و 291 میلیون ریال آسیب رسید.
نظری اظهار داشت: به 389 مورد چاه، استخر، قنات و دیگر منابع آبی نیز 543 میلیارد و 656 میلیون ریال خسارت وارد آمد و چهار هزار و 112 دستگاه ادوات کشاورزی و دامداری ها نیز 543 میلیارد و 349 میلیون ریال خسارت دیدند.
این در حالی است که میزان خسارت وارد شده به بخش عشایری استان بیش از 700 میلیارد ریال بوده است.
به گزارش ایرنا؛ بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته بارشها و سیلاب های فروردین و ابتدای اردیبهشت ماه امسال هفت هزار و 150 میلیارد ریال به بخش های مختلف این استان خسارت وارد کرده است.
خراسان شمالی پیش از این نیز 100 میلیارد ریال طی دو مرحله اعتبار هزینه ای دریافت کرده بود.
همچنین در مرحله اول برای 450 واحد مسکونی سیل زده استان تسهیلات بازسازی اختصاص یافته است.
ط/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس