مدافع پیشین استقلال : مشکل استقلال، عبور توپ قائدی از خط نیست


مدافع سابق و کارشناس فعلی باشگاه استقلال معتقد است نباید مشکلاتمان را پشت اعتراض به داوران پنهان کنیم. ضمن اینکه راهکار فرار استقلال از بحران را تشکیل هم‌اندیشی گسترده با حضور بزرگان این تیم می‌داند. نوشته مدافع پیشین استقلال : مشکل استقلال، عبور توپ قائدی از خط نیست اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

مدافع پیشین استقلال : مشکل استقلال، عبور توپ قائدی از خط نیست

رضا رجبی : امسال راحت می توانستیم قهرمان شویم
نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۰
مدافع پیشین استقلال : مشکل استقلال، عبور توپ قائدی از خط نیست

مدافع سابق و کارشناس فعلی باشگاه استقلال معتقد است نباید مشکلاتمان را پشت اعتراض به داوران پنهان کنیم. ضمن اینکه راهکار فرار استقلال از بحران را تشکیل هم‌اندیشی گسترده با حضور بزرگان این تیم می‌داند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم فوتبال استقلال تهران کارش را در لیگ هجدهم با قرار گرفتن در رده سوم به پایان رساند تا تنها به کسب سهمیه آسیا بسنده کرده باشد. این تیم دردیدارهفته آخر در مقابل سپیدرود رشت با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید تا امتیازاتش را به ۵۷ برساند واین تیم محبوب شهر باران را هم به لیگ یک هدایت کند.در ارتباط با تیم استقلال و شرایط کلی این باشگاه محبوب که چند سالی است برعکس رقیب سنتی‌اش دستش از گرفتن جام کوتاه مانده است با رضا رجبی پیشکسوت استقلال گفتگو کردیم. وی در خصوص اوضاع فعلی استقلال در ابتدا اظهار داشت:

«به‌عنوان کسی که همیشه گفته‌ام که فوتبال ما نیاز به اخلاق دارد باید خودم به این موضوع عمل کنم و به‌عنوان یک فوتبالیست و مربی تحصیل‌کرده به رقیبمان بابت قهرمانی تبریک بگویم.»

وی در ادامه با انتقاد از مدیران پیشین استقلال تصریح کرد:

«شما وقتی به یک ساختمان نگاه می‌کنید و اشکالاتی در این ساختمان می‌بینید اگر خودت در شکل‌گیری این ساختمان نقش داشته باشی خیلی بی‌احترامی و بی‌معرفتی است که بخواهی به این ساختمان ایراد بگیری. همان کاری را که امروزه آقایان افتخاری و توفیقی انجام می‌دهند و این همان مسئله‌ای است که در باشگاه پرسپولیس هرگز در این چند سال اخیر نمی‌بینیم. این تنش‌ها از همین‌جاها شکل می‌گیرد و به نیمکت استقلال منتقل می‌شود. این در شرایطی است که باشگاه رقیبمان فاقد این‌گونه تنش‌ها است.»

رضا رجبی در ادامه تصریح کرد:

«باور بفرمایید تمام این هجمه‌هایی که در خصوص داوری بعد از هر باخت، در استقلال راه می‌افتد هیچ دردی را از استقلال دوا نمی‌کند. ما باید خودمان را قوی کنیم نه بخواهیم به‌صورت دائم بقیه را ضعیف جلوه بدهیم. این‌گونه مواجه‌شدن با مشکلات دردی را از استقلال دوا نمی‌کند و شما مطمئن باشید با این رویه بازهم این اتفاقات تکرار خواهد شد.»
رجبی در ادامه راهکار استقلال را تشکیل یک هم‌اندیشی می‌داند و این‌گونه توضیح می‌دهد: پیشنهاد من برای استقلال این است که بیاییم هرچه زودتر یک هم‌اندیشی با حضور تمامی بزرگان این باشگاه و کسانی که دستی بر آتش دارند ترتیب دهیم که زمان آن حتی اگر امشب هم باشد بازهم دیر است. بیاییم جمع‌شویم و استراتژی استقلال را در فصل ۹۸-۹۹ تعیین کنیم.

من یک سؤال از همه فوتبالی‌ها خصوصاً استقلالی‌ها دارم. این‌همه هزینه و سروصدایی که در این سه‌ساله در استقلال به وجود آمده که واقعاً در تمامی این سال‌ها بی‌سابقه بوده است منجر به بار آمدن چند جام شده است؟ من معتقدم این حاشیه‌های ریزودرشت محصول عدم ثبات ذهنی و مدیریتی است که در این باشگاه به‌وفور وجود دارد وباید هر چه زودتر با تکیه‌بر علم مدیریت ریشه‌کن شود.»

رضا رجبی در خصوص تأثیرات شخص برانکو در موفقیت‌های اخیر گروه پرسپولیس و گماردن کسی درحد او بر روی نیمکت استقلال گفت:

«برانکو قبل از اینکه بخواهد مربی پرسپولیس شود ۶ تا ۷ سال در ایران کارکرده است. شما الآن بروید وبگردید و ببینید کدام مربی را می‌توانید در این سطح پیدا کنید که عملاً ازلحاظ فنی بالا باشد همچنین آگاهی کافی نسبت به جریانات فوتبال آسیا و ایران داشته باشد و مهم‌تر از همه با این اوضاع اقتصادی حال حاضر ایران کنار بیاید وکارکند کاری که برانکو در عمل انجام داده است.»

متأسفانه ما انتخاب سرمربی را سرسری گرفتیم. آقای شفر بیشتر یک جامعه تبلیغاتی را تجربه کرد تا اینکه تمرکزش معطوف به استقلال باشد. یک شال‌گردن روی گردن بیندازی و مدام پست‌های جورواجور را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنی و از این شبکه به آن شبکه بروی که مربی‌گری نمی‌شود. فکر نکنید من نمی‌دانم استقلال در نیم‌فصل دوم بهترین تیم لیگ شد اما فراموش نکنید استقلال ۲۴ بازیکن شاخص در تیمش دارد و این تیم به‌راحتی می‌توانست در این فصل به مقام قهرمانی برسد. باور کنید این رویه یک سرمربی باکلاس و آگاه نبود. شما این موضوعات را خیلی به‌ندرت در برانکو می‌توانید مشاهده کنید. چون برانکو می‌داند که ازدرون مصاحبه‌های زیاد، اتفاقات خیلی بدی ممکن است به وجود بیاید. این مصاحبه‌ها و پست‌ها باعث به وجود آمدن حواشی زیادی می شود.»

وی بازهم با اشاره به همان تشکیل جلساتی که مطرح کرده بود عنوان داشت:

«من صحبتم این است که آقایان یک‌بار برای همیشه یک گروه کارگزار فوق‌العاده فنی را دورهم جمع کنند و ببینند منافع استقلال و مردم در اتخاذ چه تصمیمی است. آن‌ها بیایند بگویند که قراراست در فصل بعد یک مربی بیاید با این دیدگاه و با این فلسفه و حالا با توجه به این موضوع و بر مبنای آن، نقاط ضعفمان را ترمیم کنیم و حتی درباره منابع مادی آن‌هم به اجماع برسیم.»

مدافع سال‌های دور استقلال همچنین درباره عدم داشتن کمیته فنی در زمان شفر اظهار داشت:

«الآن بازهم در رسانه‌ها صحبت از کمیته فنی می‌شود درحالی‌که من قبلاً بارها گفته‌ام اگر قرار است کمیته فنی وجود داشته باشد باید دارای قدرت تصمیم‌گیری باشد. متأسفانه در زمان شفر کمیته فنی هیچ محلی از اعراب نداشت. آقایان لطفاً توجه کنید که مشکل استقلال توپ روی خط آقای قائدی نیست بلکه مشکل استقلال این‌گونه مسائل است که در باشگاه پرسپولیس بسیار کمتر دیده می‌شود. مگر می‌شود استقلال در درونش کسانی نباشند که بتوانند این تیم را مدیریت کنند. خود آقای فتحی و آقای منزوی سالهاست که مدیریت کردند و به این امر آگاه هستند که موفقیت در گروی یکپارچگی و یک‌صدایی است.»

رضا رجبی در خصوص صحبت‌های فرهاد مجیدی بعد از بازی مقابل سپیدرود و ابراز تمایل فرهاد برای سرمربیگری استقلال نیز گفت:

«امیر قلعه‌نویی در فوتبال بسیار باتجربه است. او به خود من گفته “رضا… حرف‌هایی که می‌زنی درست یک سال بعد محقق می‌شود.” می‌توانید از خودش هم بپرسید. الآن هم از روزی که فرهاد مجیدی پایش به خانه خودش بازشد، من جزء معدود کسانی بودم که با ورود فرهاد مجیدی به خاطر حفظ این استعداد و سرمایه باشگاه مخالفت می‌کردم. جمع‌کردن تیم فوتبال استقلال مخصوصاً در شرایط امروزی این تیم، در حال حاضر از عهده مجیدی خارج است. مجیدی هنوز اسیرِ یکسری احساسات است و هنوز تجربه لازم برای مربیگری استقلال را ندارد. ای‌کاش فرهاد مجیدی را این‌قدر به جلو هول نمی‌دادند. کاش فرهاد مجیدی عاشق این کار بود، کسی که عاشق این کار هست می‌رود مربی‌گری را از تیم های درجه‌دو و سه شروع می‌کند مثل وحید هاشمیان. اینکه ما یک نماد و یک اسطوره را بدون یک پشتوانه علمی و تجربی بیاوریم و به‌عنوان سرمربی انتخاب کنیم هم خیانت به خود فرهاد و هم خیانت به استقلال تلقی می‌شود. بازهم می‌گویم اگر فرهاد مجیدی عاشق سرمربی گری است و اگر هدفی در ذهنش دارد که حتماً آدمی است که برنامه‌ریزی دارد، برود از یک جای دیگر شروع کند و یا یک مربی دوم یا سوم، زیر نظر یک مربی صاحب‌نام در استقلال باشد. همه ما می‌دانیم که یک فوتبالیست خوب دلیلی ندارد که حتماً مربی خوبی شود.»

رضا رجبی در ادامه صحبت‌هایش افزود:

«فرهاد بعد از بازی آخر یک سری حرف‌هایی زده است که خیلی خیلی بزرگ است. اینکه من می‌آیم و آجر به آجر استقلال را می‌چینم و …این مسائل را همه می‌دانند. فوتبال هیچ‌وقت جدا از جامعه نیست اینکه شما دائم منم منم کنید به نظر من نه برای خود فرهاد خوب است و نه برای باشگاه استقلال و درنهایت منجر به این می‌شود تماشاگران استقلال بازهم با سرافکندگی ورزشگاه را ترک کنند.

بازهم می‌گویم مشکل آن توپ روی خط قاعدی نیست. من الآن روی صحبتم با تمام باشگاه‌هاست به خدا اگر داوری را تضعیف کنیم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. من نمی‌گویم اشکالات داوری وجود ندارد ولی تا وقتی‌که بخواهیم مشکلاتمان و کم‌کاری‌ها و اشتباهاتمان را گردن داوران بیندازیم دردی دوا نخواهد شد که هیچ بلکه روزبه‌روز از کیفیت تیم هایمان کم می‌شود. چرا باید داوران این‌همه توهین بشنوند این داور هم برای خودش خانواده دارد. آقایان خودتان را گول نزنید اگر آن توپ‌بازی با صنعت هم گل شده بود استقلال قهرمان نمی‌شد. »

رضا رجبی در پایان با انتقاد از پست‌ها و استوری های احساسی پیشکسوتان این تیم گفت:

«از پیشکسوتان می‌خواهم اگر راه‌کاری به ذهنشان خطور می‌کند که می‌تواند مثمر ثمر باشد بیایند و مطرح کنند نه اینکه در شبکه‌های اجتماعی پست و استوری بگذارند. من در پایان خواهش می‌کنم که درسال جدید عوامل فنی تحت پوشش مدیریت باشگاه و قراردادشان صحبت کنند. کجای دنیا شما سراغ دارید که یک بازیکن راجع به باشگاه و راجع به مدیرعامل و شرایط اقتصادی و… صحبت کند. بیایید در فصل جدید یک سری از عادت‌های اشتباهمان را تصحیح کنیم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق