فواید اعجاب انگیز کلم بروکسل


مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کلم‌بروکسل می‌تواند از شما در برابر انواع مختلفی از سرطان‌ها محافظت کند. قراردادن کلم‌بروکسل در یک رژیم غذایی متوازن و داشتن سبک زندگی سالم می‌تواند خطر بروز سرطان‌ها را کاهش بدهد

فواید اعجاب انگیز کلم بروکسل
شفاآنلاین>تغذیه>کلم‌بروکسل سرشار از ویتامین C، ویتامین B۶، ویتامین A، ویتامین K، فیبر، منگنز، مس، پتاسیم و بسیاری از ویتامین‌های ضروری دیگر است. همچنین کلم‌بروکسل محتوی فلاوونوئیدها و ترکیبات پلی‌فنلی است.

به گزارش شفاآنلاین،کلم‌بروکسل را به شکل‌های مختلفی آماده می‌کنند. اما هیچ‌وقت نباید کلم‌بروکسل را بیش‌ازحد پخت. زیرا پختن بیش‌ازحد کلم‌بروکسل می‌تواند باعث ترش‌شدن یا ایجاد طعم نامطلوب بشود.

محافظت در برابر سرطان

از خواص کلم‌بروکسل می‌توان به محافظت در برابر سرطان اشاره کرد.براساس برخی مطالعات مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کلم‌بروکسل می‌تواند از شما در برابر انواع مختلفی از سرطان‌ها محافظت کند. قراردادن کلم‌بروکسل در یک رژیم غذایی متوازن و داشتن سبک زندگی سالم می‌تواند خطر بروز سرطان‌ها را کاهش بدهد.

سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها

خاصیت آنتی‌اکسیدانی کلم‌بروکسل یکی از برجسته‌ترین خواص آن است. آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که باعث کاهش استرس اکسیداتیو در سلول‌ها شده و خطر بروز بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند.گنجاندن کلم‌بروکسل در رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به تامین آنتی‌اکسیدان‌های موردنیاز بدن و سلامت فرد کمک بکند.

کمک به کنترل قند خون

از خواص کلم بروکسل می‌توان به کنترل قند خون اشاره کرد.کلم‌بروکسل علاوه‌برداشتن مقدار فراوانی از مواد مغذی و فواید بسیار برای سلامتی می‌تواند به کنترل قند خون نیز کمک کند. براساس مطالعات مختلف، مصرف سبزیجات چلیپایی از جمله کلم‌بروکسل می‌تواند خطر بروز دیابت را کاهش دهد.

سرشار از ویتامین C

نصف فنجان کلم بروکسل پخته‌شده می‌تواند ۸۱ درصد نیاز روزمره‌تان به ویتامین C را تامین بکند.ویتامین C برای رشد و ترمیم بافت‌های بدن ضروری است. ویتامین C با کمک به تولید پروتئین کلاژن در بدن به ترمیم بافت‌ها و عضلات کمک کرده و در بهبود زخم ها موثر است.آرمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در