پویش کنترل فشارخون بالا در مهریز آغاز شد


پویش کنترل فشارخون بالا  در مهریز آغاز شد

یزد - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: همزمان با سراسر کشور پویش طرح ملی کنترل فشار خون بالا در این شهرستان آغاز شد و با همکاری مردم و دستگاه های فرهنگی و اجرایی ادامه می یابد.

دانشگاه علوم پزشکی یزد چندی قبل اعلام کرد که در اجرای طرح یادشده تمام افراد بالای 30 سال استان از لحاظ فشار خون تحت پایش قرار می گیرند.
تعداد این افراد 260 هزار نفر نفر تخمین زده شد که 10 در صدی که تحت غربالگری قرار می گیرند به فشار خون مبتلا هستند که تاکنون از این بیماری خود اطلاع ندارند.
استان یزد بر اساس سرشماری سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر زندگی می کنند.
سید مهدی حسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اجرای این طرح تمام مراکز بهداشتی و درمانی به صورت ثابت و همچنین تعدادی پایگاه های سیار به صورت رایگان نسبت به کنترل فشار خون مردم اقدام می کنند.
وی ادامه داد: شناسایی فشار خون بالای افراد و اقدام مناسب با همکاری خود مردم در پیشگیری و مهار بیماری جزو اهداف این پویش است که در شهر و روستاها انجام می شود.
این مسئول بهداشت با اشاره به اینکه اغلب افراد از بیماری فشارخون بالای خود آگاهی ندارند ادامه داد: آزمایش های مکرر فشار خون و اطلاع از وضعیت آن در مهار این بیماری موثر است .
حسینی اشاره ای به آمار مبتلایان منطقه به این بیماری نکرد و بیان داشت: فشارخون بالا به عنوان بیماری­ خاموش و عامل اصلی برای بسیاری از بیماری­ های خطرناک و تهدیدکننده سلامت است.
به گفته وی، پیامد این بیماری شامل حملات قلبی، سکته ­های مغزی، مرگ و میر و معلولیت ­های مختلف است و هزینه­ های سنگینی را بر دوش بیماران، خانواده­ ها، جامعه و دولت تحمیل می­ کند.
این طرح تا 15 تیرماه سال جاری در 2 مرحله ادامه دارد، مرحله آموزش و اطلاع رسانی از بیست و هشتم اردیبهشت تا پایان برنامه و مرحله غربالگری از 17 خرداد تا 15 تیر سال جاری اجرا می شود.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !