تمهیدات وزارت علوم برای ساماندهی اوضاع پیچیده دانشگاه‌ها


تمهیدات وزارت علوم برای ساماندهی اوضاع پیچیده دانشگاه‌ها

غلامی درباره برنامه‌های وزارت علوم برای ساماندهی وضعیت دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی توضیحاتی داد.

تمهیدات وزارت علوم برای ساماندهی اوضاع پیچیده دانشگاه‌هامنصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه های اصلی وزارت علوم برای سال جدید اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه‌‌ای که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال جدید آن را پیگیری می‌کنند بحث ساماندهی به اوضاع دانشگاه‌ها است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره طرح ساماندهی اوضاع دانشگاه‌ها توضیح داد: این طرح شامل تأکید بر کیفی شدن هرچه بیشتر آموزش‌ها، توسعه فناوری‌های دانشجویی و توجه به مهارت آموزی برای دانشجویان رشته‌های مختلف است.

وی با اشاره به اشتغالزایی فارغ التحصیلان ادامه داد: هریک از دانشجویان و فارغ التحصیلان برای شغل آینده خود نیازمند مهارت‌های خاصی هستند و ما می‌خواهیم این مهارت‌ها در دل دانشگاه به دانشجویان آموزش داده شود.

غلامی درباره برنامه دیگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ساماندهی به اوضاع دانشگاه‌ها گفت: بر اساس برنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های دولتی در سال جدید توسعه‌ای نخواهند داشت و اگر هم توسعه‌ای در آنها صورت بگیرد همراه با توجیه منطقی و قوی خواهد بود.

حمایت همه جانبه وزارت علوم از دانشگاه‌های غیردولتی در سال جدید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وضعیت دانشگاه‌های غیردولتی بیان کرد: درسال جدید وزارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سعی بر حمایت همه جانبه از مجموعه دانشگاه‌های غیردولتی، آزاد و علمی کاربردی دارد.

وی ادامه داد: به کمک شاخص‌های از پیش تعیین شده و در یک فضای حمایتی دانشگاه‌های غیردولتی را به سمت کیفی سازی هدایت می‌کنیم.

غلامی درباره طرح ساماندهی دانشگاه‌ها بیان کرد: این طرح سال ۹۵ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: از سال گذشته برنامه‌های جدیدی برای ساماندهی به اوضاع دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است و به دنبال این هستیم تا در سال جدید بتوانیم تمام برنامه‌های مان را اجرایی کنیم و قدم در راه توسعه دانشگاه‌ها برداریم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403