رشد 47 درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی


رشد 47 درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی

زندی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال شش تن و 864 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است، گفت: این رقم از رشد 47 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «علی زندی»، امروز چهارشنبه (25 اردیبهشت) در نخستین شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان خوسف، اظهار داشت: در 12 ماهه سال 1396 در دستگاه های مقابله ای، بیشترین کشفیات متعلق به نیروی انتظامی بوده است.

وی افزود: در سال 96، بیش از 47 تن و 68 کیلو گرم مواد مخدر و در سال 97 ، 39 تن و 606 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر خراسان جنوبی بیان کرد: به واسطه تدابیر اطلاعاتی و دستگاه های مقابله ای، مشخص شد که مسیر ورود مواد مخدر به جنوب استان تغییر یافته است.

زندی گفت: در فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 47 درصد کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی هستیم و در سال 97، دو تن و 648 گرم انواع مواد مخدر و در سال 98 سه تن و 927 گرم مواد مخدر کشف شده است.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: تاکنون بیش از شش تن و 864 کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان کشف و 718 نفر تحویل مراجع قضایی شده اند.

زندی گفت: در بحث پیشگیری، خانواده اصلی ترین و مهم ترین بازیگر کارزار در پدیده شوم اعتیاد هستند و معتقدیم اگر فرزندان در خانواده دینی تربیت شود، دچار انحراف کمتری در جامعه می شوند.

وی با انتقاد از اینکه در حوزه معتادین متجاهر در استان آمار صفر رد می کنیم، گفت: ولی دستگاه قضا معتقد است که معتاد متجاهر «معتاد بی خانمان، تزریقی، کارتن خواب که در ملا عام و منظر عموم استعمال مواد مخدر می کند» در استان وجود دارد و باید مرکز دولتی در این خصوص راه اندازی شود.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: مقبولبت معتاد بهبود یافته مهم است و رسانه ها به عنوان پل ارتباطی مردم و دولت باید در این خصوص اطلاع رسانی کنند تا این فراد مورد پذیرش و مقبولیت جامعه باشند.

زندی ادامه داد: در حوزه درمان و اشتغال معتادان بهبود یافته باید اقداماتی برداشت چراکه این افراد به دلیل نداشتن شغل از سوی خانواده و جامعه به رسمیت شناخته نشده و دوباره به دام اعتیاد بر می گردند.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی