درخواست تعویق زمان کنکورسراسری از رئیس جمهوری


درخواست تعویق زمان کنکورسراسری از رئیس جمهوری

با وجود اینکه سازمان سنجش و آموزش کشور تمایلی به تغییر زمان برگزاری کنکور ندارد و بهانه هایی هم برای این موضوع داردباید دید، این نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد قبول و بررسی رئیس جمهوری قرار می گیرد یا خیر؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سال 1398 بارش سیل در برخی از مناطق کشور حوادث تلخی را رقم زد. برخی از هموطنان جان خود را از دست دادند و بسیاری دیگر هم سقفی برای زندگی ندارند. با وجود کمک های زیادی که از سوی مردم و دولت شد اما هنوز هم برخی از شهرها درگیر مشکلات پس از سیل هستند.در همین میان، برخی از داوطلبان کنکور از مسئولان کشور خواستار تعویق کنکور های سراسری شدند وهشتگ نه به کنکور روی آب نیز راه افتاد.

این درخواست ها بیشتر در زیر پست های صفحات شخصی وزیر علوم، تحقیقات و وزیر آموزش و پرورش گذاشته می شد که تاکنون نیز ادامه دارد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این قضیه با داوطلبان کنکور همراهی کردند و جلسات مختلفی نیز برگزار شد.

سازمان سنجش و آموزش کشور که هیچ تمایلی به تغییر زمان کنکور های سراسری نداشت در نهایت با برگزاری جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو متقاعد شد تا کنکور سراسری ارشد به تعویق افتد. این کنکور قرار بود، در روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه برگزار شود اما با نظر اعضای شورای سنجش و پذیرش این آزمون با هفت هفته تاخیر در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

هیچ تصمیمی برای کنکور سراسری گرفته نشد و سازمان سنجش و آموزش کشور تاکید کرد کنکور سراسری در زمان های پیش بینی شده، در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ برگزار می شود.

این درحالی است که داوطلبان کنکور در شبکه های اجتماعی همچنان خواستار تعویق کنکور سراسری هستند. همین مسئله موجب شده است تا 32 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از درخواست های خود به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر علوم و سازمان سنجش و آموزش کشور به نتیجه ای نرسیده بودند، نامه ای مبنی بر تعویق کنکور سراسری را به رئیس جمهور نوشته است.

در متن این نامه آمده است:

«جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران با سلام و تهیت

احتراما همان‌گونه که مستحضر هستید حدود 24 استان کشور در سیل‌آب‌های اخیر درگیر و خسارت‌های عدیده و حادی متحمل شده‌اند، جدای از تخریب زیرساخت‌ها و خسارات فیزیکی متاسفانه مشکلات روحی و روانی گسترده‌ای نیز برای مردم شریف استان‌های سیل زده به وجود آمده است که پس از سیل نیز رو به فزونی گذاشته است.

قطع به یقین یکی از اقشاری که از لحاظ روحی به شدت آسیب دیده‌اند دانش‌آموزان در آستانه کنکور و متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها می‌باشند که با این آسیب‌های جدی به وجود آمده، شرایط مناسبی جهت حضور در کنکور نداشته و اخذ نتایج مناسب برای آنها در چنین شرایطی متصور نیست، لذا خواهشمند است با توجه به شرایط خاص اکثر استان‌های کشور دستور فرمایید نسبت به تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری به مدت 3 ماه اقدام شود.

امید است با درایت حضرت عالی دغدغه بخش عظیمی از جوانان این مرز و بوم و خانواده‌ای آنان مرتفع گردد.»

با وجود اینکه سازمان سنجش و آموزش کشور تمایلی به تغییر زمان برگزاری کنکور ندارد و بهانه هایی هم برای این موضوع داردباید دید، این نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد قبول و بررسی رئیس جمهوری قرار می گیرد یا خیر؟

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا