کنکور 98/ راه‌حل‌هایی طلایی که پشت کنکوری‌ها را شارژ می‌کند


کنکور 98/ راه‌حل‌هایی طلایی که پشت کنکوری‌ها را شارژ می‌کند

کنکوری‌ها برای موفقیت در کنکور نیاز به انگیزه دارند که اگر خانواده‌ها آن‌ها را تشویق کنند بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

کنکور 98/ راه‌حل‌هایی طلایی که پشت کنکوری‌ها را شارژ می‌کند

بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ دمنوش مفید و پرطرفداری که استرس کنکوری‌ها را تار و مار می‌کند

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

فشار روانی قدرت تفکر کنکوری‌ها را دچار اختلال می‌کند

حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هرگونه فشار روانی به کنکوری‌ها می‌تواند قدرت تفکر و یادگیری کنکوری‌ها را دچار اختلال کند؛ کنکوری‌ها برای موفقیت در کنکور نیاز به انگیزه دارند و در این بین اگر تشویق و تحسین خانواده‌ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود، همچین خانواده‌ها برای ایجاد چنین حسی، از مشاوره‌های مجرب استفاده کنند.

کنکور 98/ راه‌حل‌هایی طلایی که پشت کنکوری‌ها را شارژ می‌کند

وی اظهار کرد: به علت اینکه مغز به استراحت و بازنگری اطلاعات نیاز دارد،‌ از این رو کنکوری‌ها باید روز و شب امتحان دیگر مطالعه را کنار گذاشته و در این شب از غذای مناسب میل کنند.

بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ در فصل امتحانات نهایی چگونه برای کنکور درس بخوانیم؟

کنکوری‌ها باید صبحانه کاملی میل کنند

این پژوهشگر طب سنتی گفت: کنکوری‌ها باید روز آزمون صبحانه کاملی میل کنند؛ این صبحانه می‌تواند شامل انواع شیره‌ها و ارده باشد همچنین مویز و بادام نیز مفید است. بدن و مغز نیاز به دریافت انرژی زیادی دارد که با آب میوه‌های طبیعی، سبزیجات، ویتامین‌ها و غیره می‌توان این نیاز را برطرف کرد.

عظمایی بیان کرد: در حالت کلی مغز به املاح و ویتامین‌هایی مثل پروتئین، فسفور، سلنیوم، منیزیوم، اسید چرب امگا ۳، آهن و گروه ویتامین‌های D، ویتامین‌های C، ویتامین‌های B و ویتامین‌های E نیاز دارد، همچنین بهتر است این افراد لیمو ترش به همراه عسل استفاده کنند و از جوانه‌ها به اندازه کافی بهره‌مند شوند، همچنین از مصرف غلات و نان‌های سبوس دار غافل نشوند.

کنکور 98/ راه‌حل‌هایی طلایی که پشت کنکوری‌ها را شارژ می‌کند

وی گفت: خوردن دمنوش‌هایی مانند زنجبیل با عسل و نعنا با عسل می‌تواند مغز را سرحال کند، در کنار این موارد استشمام بو‌های خوب مانند گلاب و عطر گل محمدی برای مغز بسیار مفید و مناسب است و انرژی مغز را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روش محاسبه ارتعاش اسم به 3 روش