سوریه: بعضی اعضای شورای امنیت از تروریست ها حمایت می کنند


سوریه: بعضی اعضای شورای امنیت از تروریست ها حمایت می کنند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: بعضی از اعضای شورای امنیت همچنان به نادیده گرفتن جنایات جنگی “ائتلاف آمریکایی” غیر قانونی در سوریه و انهدام کامل شهر رقه و کشتن و آواره کردن مردم آن، ادامه می دهند.

به گزارش جماران؛ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با انتقاد از سیاسی کردن مساله کمک های انسانی، گفت: بعضی اعضای شورای امنیت از تروریست ها حمایت می کنند و برای حفاظت از شهروندان و مبارزه با تروریسم مانع تراشی می کنند.

بشار الجعفری روز جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع ادلب سوریه برگزار شد، افزود: چرا این کشورها چشمان خود را بر آنچه که تروریست ها بر سر مردم می آورند، بسته اند.

وی با اشاره به حملات به اصطلاح ائتلاف ضد داعش در شهر رقه، ادامه داد: وضعیت در رقه را ببینید. ائتلاف بین المللی به آنجا حمله کرده و تمام زیر ساخت های مدرن این شهر را از بین برده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: بعضی از اعضای شورای امنیت همچنان به نادیده گرفتن جنایات جنگی “ائتلاف آمریکایی” غیر قانونی در سوریه و انهدام کامل شهر رقه و کشتن و آواره کردن مردم آن، ادامه می دهند.

جعفری به توافق منطقه امن در ادلب اشاره کرد و افزود: توافق کاهش تنش در ادلب موقت بود و باید بدانید که حفظ این توافق نیازمند التزام ترکیه به پایان اشغال مناطق گسترده ای از سوریه و توقف حمایت خود از گروهک های تروریستی در ادلب است.

وی خطاب به نمایندگان آلمان، فرانسه و بلژیک گفت: ادلب یک استان سوریه است نه یک منطقه در بلژیک، آلمان یا فرانسه و به همین دلیل دولت سوریه مسئول حفاظت از این استان و ساکنان آن در برابر تروریسم است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از شورای امنیت خواست تا در این زمینه به دولت سوریه کمک کنند و افزود: گروه تروریستی “جبهه النصره” وابسته به القاعده از عدم احترام ترکیه به التزام به تعهدات خود در مورد توافق کاهش تنش و آستانه و سوچی برای تسلط بر استان ادلب و باج گیری دولت سوریه، استفاده می کند.

جعفری با این سوال که گزینه شورای امنیت برای مقابله و پایان دادن به حضور تروریست ها در سوریه چیست، اظهار کرد: تصور کنید اگر یکی از این اتفاق ها در بلژیک یا بروکسل اتفاق می افتد، تصور کنید یک نفر از یانکرز نیویورک به بروکلین و کوئینز حمله موشکی داشته باشد، چه خواهید کرد؟ دولت چه وظیفه ای دارد؟

وی تصریح کرد: هیچ کشوری اجازه نمی دهد که حق حاکمیت او را سلب کنند. این بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم است. ما تا کنون بیش از 100 نامه به سازمان ملل ارسال کرده ایم، چرا شورای امنیت علیه این تروریست ها اقدام نمی کند و دولت سوریه را متهم می کند. برای اینکه این تروریست ها به نیابت از برخی کشورها علیه دولت سوریه می جنگند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات