استاندار خوزستان مشکلات سیل زدگان شوش را بررسی کرد


استاندار خوزستان مشکلات سیل زدگان شوش را بررسی کرد

دزفول - ایرنا - استاندارخوزستان عصر جمعه از اردوگاه سیل زدگان روستای مگرن سه از توابع بخش شاوور شهرستان شوش بازدید و مسائل و مشکلات ساکنان این منطقه را بررسی کرد.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی در جریان این بازدید در جمع اهالی روستای مگرن سه گفت: احداث واحدهای مسکونی روستای مگرن سه توسط بنیاد مسکن در اولویت است.
وی با اشاره به شرایط نامساعد کودکان و مادران در این روستا با توجه به گرمای هوا افزود: 2 چادر با کولر ایستاده توسط سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در این روستا نصب شده و مادران و کودکان در این چادرها مستقر شده اند.
استاندار خوزستان اظهار داشت: 410 میلیون ریال کمک بلاعوض و 550 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه برای هر خانوار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برای ساخت و ساز روستای جدید مگرن سه، سیمان رایگان اختصاص داده می‌ شود، همچنین دیگر لوازم مانند میلگرد و آهن با قیمت پایه برای آنها در نظر گرفته می شود.
شریعتی با بیان اینکه خسارت های بخش کشاورزی در حال جمع بندی هستند، گفت: برای هر هکتار زمین آبی 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و 50 میلیون ریال وام قرض الحسنه در نظر گرفته می شود همچنین برای مزارع دیم 20 میلیون ریال کمک بلاعوض و 50 میلیون ریال وام قرض الحسنه پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه تمام امکانات برای خارج کردن آب از مزارع بخش شاوور بسیج شده اند، افزود: برای کشت تابستانه هیچ محدودیتی وجود ندارد.
استاندار خوزستان اظهار داشت: حدود 50 کانکس تا فردا نصب می شود که با همت سپاه خوزستان جاکولری برای آنها ساخته شده است.
وی با بیان اینکه کانکس ها تا فردا بین روستاییان تقسیم می شوند، افزود: کولرهای این کانکس ها نیز تامین شده اند.
شریعتی اضافه کرد: برق کانکس ها اکنون با ژنراتور تامین می شود ولی تلاش بر این است تا سه روز آینده برق پایدار برای آنها تامین شود.
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج)خوزستان، مدیرکل راه وشهرسازی استان خوزستان، فرماندار و تعدادی از مسئولان محلی نیز در این بازدید استاندار خوزستان را همراهی کردند.
بارش های سیل آسای فرودین ماه و رهاسازی آب سدها موجب آبگرفتگی روستاها و مزارع کشاورزی حاشیه رودخانه های دز و کرخه شد.
7280/3022

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج