قشر ضعیف جامعه را دریابیم/ تنها راه مقابله با ظلم آمریکا، مقاومت است


قشر ضعیف جامعه را دریابیم/ تنها راه مقابله با ظلم آمریکا، مقاومت است

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به مشکلات اقتصادی کنونی گفت: این کشور تحت فشار شیطان بزرگ است، آمریکا تلاش می‌کند که مردم ناراحت شوند؛ آنان که دستشان باز است و توان اقتصادی دارند، باید متوجه قشر ضعیف جامعه باشند.

قشر ضعیف جامعه را دریابیم/ تنها راه مقابله با ظلم آمریکا، مقاومت است

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 27 اردیبهشت‌ماه در خطبه نماز شیراز، با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان و یادآوری حدیثی از پیامبر مکرم اسلام، تاکید کرد که به توصیه آن حضرت برای دور شدن از شیطان باید روزه گرفت، صدقه داد، به مستمندان کمک کرد، حامی نیکوکاران بود و مکرر به درگاه خداوند استغفار کرد.

روزه میدان عقل را زیاد می‌کند
امام جمعه شیراز یادآور شد: در ماه مبارک رمضان باید تمام کسانی که روزه بر آنان واجب شده، روزه‌داری کنند زیرا روزه روی شیطان را سیاه، از شهوت کم، میدان فعالیت عقل را زیاد و انسان را از شیطان دور می‌کند.
وی با بیان اینکه براساس حدیث نبوی صدقه دادن، پشت شیطان را می‌شکند، گفت: امروز آمریکا که امام(ره) آن را شیطان بزرگ نامید، برای اینکه مردم را از حکومت اسلامی دلزده کند، تمام تلاشش را برای بد کردن وضعیت اقتصادی مردم انجام داده می‌دهد. شیطان شما را از فقر می‌ترساند، بنابر این آستین را بالا زده و هر کس هرچه می‌تواند به نیازمندان کمک کند، این اقدام پشت شیطان و آمریکا را می‌شکند.

قشر ضعیف جامعه را دریابیم
آیت‌الله دژکام همچنین با تبریک قرار داشتن در آستانه روز میلاد مسعود حضرت امام حسن مجتبی(ع) و پیشی گرفتن آن حضرت در گشاده دستی و صدقه دادن و کار خیر، گفت: این کشور تحت فشار شیطان بزرگ است، آمریکا تلاش می‌کند که مردم ناراحت شوند؛ آنان که دستشان باز است و توان اقتصادی دارند، باید متوجه قشر ضعیف جامعه باشند.
وی با تأکید براینکه باید به حدی برسیم که مردم ما در سطح شهر و استان و کشور احساس کنند همه با هم یکی هستیم و اگر قرار است سختی بکشیم، همراه خواهیم بود، با سیره امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: در شیراز سنت حسنه توزیع نان صلواتی در سطحی وسیع وجود دارد؛ این سنت را در دیگر زمینه‌ها هم باید توسعه داد.
امام جمعه شیراز گفت: در هفته منتهی به روز میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع)، به شکل ویژه حمایت از یتیمان و گرفتاران و مستضعفان و مستمندان را مد نظر داشته باشیم.
آیت‌الله دژکام با یادآوری دوباره حدیث نبوی، سومین موضوع مهم در دور شدن از شیطان را دوست داشتن برادران دینی و ایمانی دانست و تاکید کرد: این دوستی، پشت گرمی لشکر و اعوان و انصار شیطان را از بین خواهد برد.
وی گفت: دل آمریکا، شیطان بزرگ، خوش است که ستون پنجم و اعوان و انصاری دارد؛ شما مسلمانان و مومنان اگر با یکدیگر دوست بوده و ارتباطی صمیمانه داشته باشید، پشت گرمی لشکر شیطان را از بین خواهید برد.

وقتی کسی قصد انجام خیر داشت، به او کمک کنیم
امام جمعه شیراز، یکی دیگر از راهکارها برای مقابله با شیطان را کمک به کسانی دانست که قصد انجام خیر و کار نیکی را دارند و گفت: متاسفانه یکی از مسائلی که روی آن کار نشده همین است، اینکه وقتی فردی، مومنی، دوستی، مسئولی ... قصد انجام کار خوبی دارد، دیگران او را کمک نمی‌کنند، نباید تقابل داشته باشیم، اینگونه فکر کنیم که اگر من انجام دهم خوب و اگر دیگران انجام دهد بد است.
نماینده ولی فقیه در فارس چهارمین نکته مد نظر در حدیث نبوی را استغفار مکرر، عنوان کرد و گفت: استغفار آن هم در ماه مبارک رمضان که ماه مغفرت است؛ روایت شده که پیامبر روزی هفتاد بار استغفار می‌کردند؛ ما هم باید مکرر استغفار کنیم، زیرا براساس حدیث نبوی، استغفار رگ گردن شیطان را قطع می‌کند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون گفت: معظم‌له بار دیگر ضرورت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تمام آنچه لازم است برای مردم را تبیین فرموده‌اند.
وی توصیه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری را بیدارباش برای جامعه دانست و گفت: نگاه به مطالب رهبر معظم، این باشد که دستور ولی امر به کسانی است که با ولایت او بیعت کرده‌اند؛ تکرار مطالب ایشان خوب است اما برای یادآوری، وظیفه من و مسئولان و مردم فراتر از تکرار بیانات ایشان است.
آیت‌الله دژکام بیان کرد: مطالبه رهبر معظم این نیست که بگوئیم ایشان خوب گفت و عالی گفت، باید بگوئیم فرمان رهبری را عمل و اجرایی کرده‌ایم، اگر این موضوع را مسئولان و مردم توجه نکنند، گام دوم انقلاب طی و جامعه آماده ظهور نمی‌شود.
امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند که مقاومت در مقابل زیاده خواهی آمریکا تنها گزینه ملت و کشور ایران و مذاکره سم مهلکی است، گفت: همه کسانی که تجربه کوچکی هم دارند می‌دانند که نمی‌توان با آدم بد قول مذاکره و معامله و دوستی کرد، مانند معاویه که بعد از امضای سند صلحنامه، اعلام کرد که حکومت را می‌خواسته و همه مسائل را زیرپا گذاشت، یا مانند صدام، آمریکا که رئیس صدام و از او هم بدتر است.

تنها راه مقابله با ظلم آمریکا، مقاومت است
وی با تأکید بر اینکه ملت همراهی خود را در مقابله با حیله‌گری مثل ترامپ اعلام کرده است، گفت: برای آنکه شاید بعضی وسواس الخناس باشند که حرف دیگری در ذهن داشته باشند، در این ظهر رمضان بار دیگر به مسئولان تصمیم‌گیر اعلام می‌کنیم که تنها راه مقابله با ظلم آمریکا، مقاومت تا آخر است.
آیت‌الله دژکام ادامه داد: اگر بخواهیم مقاومت کنیم، باید بدانیم دشمن چه اهدافی را دنبال می‌کند، ما هم برنامه‌ریزی کنیم؛ همانگونه که رهبر معظم فرمودند؛ دشمن در دو جهت کار می‌کند، یکی اینکه مسئولان را در مقابل فشار تسلیم کند و دوم اینکه بین مردم و مسئولان فاصله بیندازند.

کسی مذاکره را نمی‌پذیرد
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس اضافه کرد: انتظار و مطالبه ما از مسئولان این است که با زیاد شدن فشار شجاعت بیشتری نشان دهند، اگرچه اطمینان داریم که در سطح مسئولان تصمیم‌گیر کشور، کسی نیست که مذاکره را بپذیرد.
وی گفت: از حیث دیگر آمریکا تلاش می‌کند که بین مردم و دولت فاصله بیندازد، مجموعه حاکمیت یعنی سه قوه باید برای مقابله با این تلاش دشمن برنامه داشته باشند، نه اینکه بگوئیم خدا کریم است؛ البته که خداوند کریم است، اما ما هم باید کاری انجام دهیم، باید برنامه و اقدام مناسب داشت، به خداوند هم توکل کرد.
آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری وظیفه دولت برای مقاومت را معین کردند، به یادآوری برخی نکات مد نظر معظم له پرداخت و گفت: خواهش من این است که مسئولان دولتی این مسائل را در نظر داشته باشند و بدانند که عملیاتی کردن این مسائل مهم است.
وی با تصریح اینکه تمام مردم باید تلاش کرده و ضمن کمک و همراهی با دولت و البته مطالبه‌گری، زمینه تحقق مسائل فراهم شود، گفت: اولین مسئله مورد انتظار، جدی بودن مدیریت و برنامه‌ریزی برای مقابله با مشکلات اقتصادی است، جدیت یعنی اینطور نباشد که روی کاغذ نوشت و عمل نکرد.
امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه مدیران بازرسی کل کشور و مدیران دستگاه قضایی هم در این موضوع باید دولت را کمک کرده و دولت هم مسائل را با جدیت دنبال کند، گفت: نکته دوم، توجه به اجرایی شدن دستور رهبری در مورد ساختار بودجه است؛ برای انجام این مهم باید به شکل شبانه‌روزی کار کرد و در میدان بود.
وی با بیان اینکه به ظاهر برخی آقایان مجلس در این خصوص دغدغه لازم را ندارند، گفت: باید همه همت عالی کنند، آستین را بالا بزنند و با کمک دولت خصوصاً سازمان برنامه و بودجه، کار را عملیاتی کنند.

لزوم اصلاح نظام بانکی
آیت‌الله دژکام، یکی دیگر از مطالبات مهم رهبری معظم انقلاب را اصلاح نظام بانکی عنوان کرد و گفت: نمی‌شود که بانک‌ها سود مرکب بگیرند و کسی به کسی نباشد، باید این مسئله سامان داده شود.
وی همچنین استفاده از ظرفیت جوانان را یکی از مطالبات مقام معظم رهبری دانست و گفت: نهایتا استفاده از ظرفیت مردم و جوانان نکته بسیار مهمی است که در آن موفق نبودیم، البته به تجربه مدیران احترام می‌گذاریم، اما به نوآوری و ریسک پذیری جوانان خصوصا در شرایط کنونی باید اعتماد کرد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در تأکید بر لزوم اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری، لزوم توجه مسئولان دولتی به تسهیل راه‌اندازی کسب و کار را یادآور شد و گفت: امروز و در شرایط مقابله با زیاده‌خواهی‌های دشمن، این موضوع ضرورتی صد چندان دارد.
وی تأکید کرد: مسئولان استانی هم در توجه به نکات ذکر شده و تحقق منویات مقام معظم رهبری باید همت عالی داشته باشند و هر انچه از دستشان بر می‌آید انجام دهند، اگرچه شاید برخی مسائل نیازمند تصمیم‌گیری در سطوح عالی باشد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان