خداوند نزد ملائکه بر وجود حضرت خدیجه(س) مباهات می‌کرد


خداوند نزد ملائکه بر وجود حضرت خدیجه(س) مباهات می‌کرد

یک استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت خدیجه(ص) برای پیامبر(ص) و دین اسلام جان، آبرو و مال خود را در طبق اخلاص گذاشتند، حضرت خدیجه(س) چنان مقامی داشتند که خدا و جبرئیل(ع) بر ایشان سلام می‌رساندند، خداوند نزد ملائکه بر وجود ایشان مباهات می‌کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین مومنی» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ در قرآن کریم از پیامبرانی نام برده شده که همسران آنها در طریق رسالت نقش آفرین بودند نمونه آنها مادر و خواهر حضرت موسی(ع) یا حضرت مریم(س) مادر حضرت عیسی(ع) هستند.

استاد حوزه علمیه امروز افزود: دین اسلام راه را بر زنان نبسته است بلکه طریق حضور آنان در یاری دین خدا را به صورت دقیق بیان کرده است.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در کنار امیرمومنان امام علی(ع) بر حکومت علوی موثر بودند، عنوان کرد:‌ حضرت زهرا(س) وقتی نامحرم نابینایی بر او وارد می‌شود خود را پنهان می‌کنند که مبادا بوی او را استشمام کنند، این حرکت حضرت سلامت و امنیت روانی جامعه را تضمین می‌کند که امروز کاملا علمی براساس قواعد روان شناسی تاثیر این حرکت حضرت در هنجار جامعه به راحتی قابل اثبات است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت زهرا(س) با این همه حجب و حیا برای دفاع از ولی خدا در مسجد پیامبر(ص) حضور پیدا کرده پشت پرده جانانه از حق امام زمان خود یعنی امیرمومنان امام علی(ع) دفاع می کنند؛ برای زنان جهاد به این صورت واجب است وقتی که هیچ مردی حاضر به دفاع از حق ولی خدا نیست.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) شریک امام حسین(ع) بودند، اظهار کرد:‌ پس از شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) کسی که تحت اشراف امام سجاد(ع) در کربلا، کوفه و شام از چهره ظلم پرده را برمی‌دارد حضرت زینب(س) است که زنان دیگر همچون حضرت ام‌کلثوم(س) و حضرت سکینه(س) ایشان را همراهی می‌کنند، بر همین اساس است که می‌گویند «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود».

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) زمان امام موسی کاظم و امام رضا(ع) موثر بودند، ابراز کرد: حضرت پرده از چهره نفاق برداشته و ظلم حکومت را بیان می‌کردند به همین دلیل دشمنان اهل‌بیت(ع) بیرون شهر ساوه با لباس مبدل به کاروان ایشان حمله کرده و حضرت را به شهادت می‌رسانند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وقتی سخن از پیامبر(ص) می‌شود دو بانوی بزرگ جهان اسلام یعنی حضرت خدیجه کبری(س) و حضرت زهرا(س) در یاری ایشان بسیار موثر هستند، گفت: در شناساندن این دو بانو به دنیای جهان اسلام بسیار کوتاهی شده است.

وی افزود: باید از خدیجه کبری(س) نه فقط در دهم رمضان بلکه در طول سال سخن به میان آید، حضرت در بین قریش از نظر مال، جمال و کمال امتیازاتی داشتند کسی به جایگاه ایشان نمی‌رسید. این خیانت تاریخی است که حضرت خدیجه قبل از پیامبر(ص) همسرانی داشته است بلکه حضرت مردی غیر از پیامبر(ص) را به خود ندیدند و حتی سن ایشان بر اساس اختلاف سنی که در کتب تاریخی نوشته شده نیست، حتی حضرت غیر از پیامبر(ص) از کسی فرزند نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه هنگام ازدواج حضرت خدیجه(س) نسبت به پیامبر(ص) معرفت و شناخت بسیار خوبی داشتند، ابراز کرد:‌ شما جوانان در ازدواج با بصیرت، تحقیق و بینش اقدام کنید در این موارد عجله نکنید که کار به طلاق بکشد، والدین دقت کنند اما دخالت نکنند شاید تحقیقات زمان ببرد، حتما به خانواده یکدیگر توجه داشته باشید.

استاد حوزه علمیه افزود: امروز دشمن درباره خانواده‌ها به قتل عام فرهنگی رسیده است و روی حجاب و روزه جوانان ما کار کرده برخی مسئولان خیانکار باید پاسخ شبهات جوانان را بدهند. کرسی نظریه پردازی بگذارید.

وی گفت: ملاک حضرت خدیجه(س) درباره انتخاب پیامبر(ص) به عنوان همسر شرافت، امانتداری، خوش‌اخلاقی، صداقت و اصالت خانوادگی ایشان بود، حضرت خدیجه(س) نخستین زن مسلمانی است که به رسالت پیامبر(ص) و به ولایت امیرمومنان امام علی(ع) اقرار کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) از برترین بانوان بهشت است که پس از ایشان به ترتیب جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت مریم(س) و حضرت آسیه(س) قرار دارند، ابراز کرد: حضرت خدیجه(س) از برترین همسران پیامبر است؛ پیامبر(ص) تا زمانی که حضرت خدیجه(س) زنده بودند به احترام ایشان همسری دیگری اختیار نکردند.

استاد حوزه علمیه افزود: حضرت خدیجه(س) چنان مقامی داشتند که خدا و جبرئیل(ع) بر ایشان سلام می‌رساندند، خداوند نزد ملائکه بر وجود ایشان مباهات می‌کرد، حضرت خدیجه کبری(س) همه مال خود را برای دین اسلام ایثار کردند، مال حضرت خدیجه(س) و سپس شمشیر حضرت امیرمومنان امام علی(ع) بر جان گرفتن دین اسلام بسیار موثر بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(ص) برای پیامبر(ص) و دین او جان، آبرو و مال خود را در طبق اخلاص گذاشتند،‌ کسی که در عرب زبانزد بود با پیامبر(ص) که فقیر بود ازدواج کرده و فقیرانه زندگی کرد هنگام وضع حمل حضرت زهرا(س) یک نفر به کمک ایشان نرفت در عوض خداوند ایشان را یاری کرد، حضرت(س) در همه زمینه‌ها سپر بلای پیامبر(ص) و دین او شدند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید