به عنوان مدعی العموم حافظ منافع شاکیان پرونده پدیده هستیم


به عنوان مدعی العموم حافظ منافع شاکیان پرونده پدیده هستیم

مشهد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: درخصوص اجرای قانون نسبت به متهمان پرونده شرکت پدیده اطمینان خاطر می دهیم و به عنوان مدعی العموم حافظ منافع تمام شکات این پرونده هستیم.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، غلامعلی صادقی افزود: با قاطعیت قانون را در مورد متهمین پرونده شرکت پدیده اجرا می کنیم و حافظ منافع شکات و سهامداران خواهیم بود لذا نیاز به مراجعه حضوری شکات به دادسرای مشهد نیست و درصورت ضرورت در این زمینه اطلاع رسانی انجام خواهد شد.
وی در حاشیه دیدار مسئولان قضایی در مشهد با تشریح روند رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده، اظهار داشت: پس از فرصت سوزی های مکرر متهمین درخصوص اصلاح انحرافات و تخلفات قانونی شرکت و عدم انجام تعهداتشان نسبت به سهامداران از ابتدای تشکیل پرونده قضایی، دادستانی مشهد به عنوان مدعی العموم به طور جدی پیگیر احقاق حقوق سهامداران بود و در حال حاضر نیز نماینده دادستان به عنوان حافظ منافع تمام شکات، حتی شاکیانی که در جلسات دادگاه شرکت ندارند، در تمام جلسات دادگاه حضور دارد و از حق همه سهامداران دفاع می کند.
دادستان عمومی وانقلاب مشهد با اشاره به برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی گفت: تمام مطالب و اخبار منتشر شده مربوط به شرکت پدیده در فضای مجازی به دقت رصد می شود و هشدارهایی نیز به افراد تفرقه افکن که به دنبال اخلال در روند رسیدگی ها هستند داده شده و تعدادی از این افراد که حتی هیچگونه سمتی هم در پرونده ندارند شناسایی شده اند و اقدامات لازم قانونی در مورد این افراد نیز به موقع انجام خواهد شد.
صادقی با اشاره به برخی اظهارات غیر مسئولانه در مورد این پرونده افزود: چنانچه افرادی در میان سهامداران هستند که ادعا می کنند شکایتی نسبت به مسئولان شرکت ندارند با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد نسبت به ثبت انصراف خود ازشکایتشان اقدام نمایند.
رسیدگی به پرونده شرکت پدیده در صحن دادگاه با حضور 22 متهم در قالب پرونده 100 جلدی به ریاست قاضی سید هادی منصوری از روز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه در مشهد آغاز شده و 28 اردیبهشت ماه نیز ششمین جلسه آن برگزار خواهد شد و پیگیریهای قانونی در خصوص تخلفات احتمالی برخی مسئولان در قبال این شرکت نیز مفتوح است.
تاکنون عدم رعایت الزامات قانونی، عدم توجه به تذکرات قانونی صادر شده توسط سازمانهای مسئول، عدم دریافت مجوز‌های لازم قانونی، عدم رعایت حقوق سهامداران، تبلیغات گسترده و اغواگرانه منجر به بروز مشکلات متعدد برای شهروندان و سهامداران، عدم تمکین در برابر تعهدات داده شده، ارائه دلایل غیر واقعی و واهی برای توجیه اقدامات خلاف قانون، تغییر گسترده کاربری اراضی و عدم رعایت حقوق بیت المال، از جمله مواردی بوده است که توسط نمایندگان ستاد تدبیر استانداری خراسان رضوی، سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، سازمان امور اراضی کشور و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به عنوان بخشی از تخلفات متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز در صحن علنی دادگاه مطرح شده است.
فعالیت شرکت پدیده شاندیز که 130 هزار سهامدار دارد چهار سال پیش در پی مطرح شدن تخلفات گسترده در فروش سهام، تغییر غیرمجاز کاربری زمینهای کشاورزی، پرداخت نکردن حقوق دستگاههای ذیربط، دریافت نکردن گواهی پایان کار و دیگر تخلفات مدیران این شرکت با دستور مراجع قضایی متوقف شد.
مراجع قضایی در مرحله نخست، دفاتر فروش و عرضه سهام شرکت را با حکم دادستانی خراسان رضوی بستند و بعد از مدتی فعالیتهای کل پروژه متوقف شد.
حل مشکل سهامداران و فعال کردن مجدد این پروژه ظرف چهار سال اخیر از دغدغه های جدی مسئولان بوده است به طوری که سه سال پیش با تشکیل 'ستاد تدبیر' در خراسان رضوی اقداماتی برای راه اندازی دوباره و سر و سامان دادن به وضعیت شرکت پدیده شاندیز صورت گرفت.
پیرو این اقدامات مدیرعامل جدید گروه شرکتهای پدیده شاندیز مهر ماه پارسال اعلام کرد 45 شرکت پیمانکاری و مشاور جزء و کل برای ساخت و تکمیل پروژه های شرکت با این مجموعه قرارداد منعقد کرده اند.
هم اکنون گروه شرکتهای پدیده در قالب 6 شرکت اصلی و 2 موسسه وابسته در حال فعالیت است و 2 سایت اصلی اداری و پروژه گردشگری در شهر شاندیز خراسان رضوی و جزیره کیش استان هرمزگان دارد و به طور میانگین دو هزار نفر در بخشهای مختلف این پروژه در شهر شاندیز مشغول کار هستند.
7505 / 6053

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها