پایان خط آتش آژاکس با 119 گل؛ بهتر از تیم تاریخ ساز هیدینک!


پایان خط آتش آژاکس با 119 گل؛ بهتر از تیم تاریخ ساز هیدینک!

آژاکس آمستردام با ثبت سومین رکورد برتر هجومی در تاریخ اردیویسه قهرمان لیگ شد.

آژاکس آمستردام با ثبت سومین رکورد برتر هجومی در تاریخ اردیویسه قهرمان لیگ شد.

به گزارش وبسایت نود، در جریان هفته سی و سوم اردیویسه هلند (که با توجه به جابه جایی در برنامه ها به هفته پایانی بدل شد)، آژاکس روز چهارشنبه به خانه گرافشاپ رفت و در پایان با برتری 4-1با 86 امتیاز و اختلافی 3 امتیازی نسبت به پی‌اس‌وی آیندهوون برای سی و چهارمین بار در تاریخ خود قهرمانی اردیویسه شد.

شاگردان تن‌هاگ در شرایطی این قهرمانی را جشن گرفتند که 10 روز قبل، با برتری 4-0 مقابل ویلم قهرمان جام حذفی هلند نیز شده بودند و شاید اگر گل دقیقه 95 لوکاس مورا نبود، اکنون می‌توانستد برای کسب سه گانه بجنگند.

نکته جالب توجه درباره آژاکس این است که آن ها در 34 بازی خود در اردیویسه 119 گل به ثمر رساندند و با دریافت 32، فصل را با تفاضل گل حیرت انگیز 87+ به پایان رساندند. نتایجی نظیر پیروزی های 5-0 (مقابل امن، بردا و آلکمار)، 7-1 (مقابل اکسلسیور)، 8-0 (مقابل گرافشاپ)، 6-0 (مقابل ونلو) و 6-2 (مقابل اکسلسیور) عوامل مهمی در رسیدن به این رکورد هیجان انگیز بودند.

در این فصل دوشان تادیچ با 28 گل برترین گلزن تیمش بود و بعد از او، آژاکس دو بازیکن 16 گله به نام های حکیم زیاش و کلاس یان هونتلار داشت. کاسپر دولبرگ نیز با 11 گل، چهارمین بازیکنی بود که توانست شمار گل های خود را دو رقمی کند. در مجموع 14 بازیکن برای آژاکس در این فصل از اردیویسه گلزنی کردند و 9 بازیکن از تیم های حریف نیز با به ثمر رساندن گل به خودی، آژاکس را در ثبت این رکورد همراهی کردند.

آژاکس بعد از پی‌اس‌وی آیندهوون فصل 88-1987 به نخستین تیمی تبدیل شد که موفق شده در یک فصل از اردیویسه بیش از 100 بار گلزنی کند. شاگردان گاس هیدینک که در همان فصل به آخرین تیم هلندی فاتح سه گانه تبدیل شدند، در 34 بازی فصل 117 بار موفق به گلزنی شدند و فصل را با تفاضل گل 89+ به پایان رساندند. ویم کیفت با 29 گل، بهترین گلزن آیندهوون در اردیویسه بود.

با 119 گل، آژاکس به سومین خط حمله برتر تاریخ اردیویسه تبدیل شد. جالب آن که هر دو رکورد برتر نیز متعلق به همین آژاکس است. به نقل از فیفا، بهترین خط حمله تاریخ اردیویسه متعلق به آژاکس فصل 67-1966 است که با رهبری یوهان کرویف 33 گله، در 34 بازی موفق به زدن 122 گل شد.

یوهان کرویف در ثبت دومین رکورد هجومی تاریخ اردیویسه نیز حضور داشت اما این بار به عنوان مربی. آژاکس تحت هدایت کرویف در فصل 86-1985، 120 بار موفق به گلزنی شد و مارکو فن‌باستن نیز با 37 گل، مقتدرانه آقای گل این لیگ شد اما این 122 گل هم نتوانست آژاکس را به قهرمانی برساند و تیم تحت هدایت کرویف با اختلافی 8 امتیازی، قهرمانی را به آیندهوون واگذار کرد.

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل