رییس دادگستری: 185 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان مالی همدان نیاز است


رییس دادگستری: 185 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان مالی همدان نیاز است

همدان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان همدان گفت: 370 زندانی جرایم مالی غیر عمد در زندان های استان حبس هستند که برای آزادی آن ها 185 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

توکل حیدری روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه همدان افزود: 212 تن از این زندانی ها در شهر همدان هستند که 100 میلیارد ریال برای آزادی نیاز است.
وی اظهار داشت: در سال 97 ستاد دیه استان 302 زندانی مالی جرایم غیرعمد را از زندان آزاد کرد.
حیدری ادامه داد: کل بدهی زندانی های آزاد شده 250 میلیارد ریال بود که 30 میلیارد ریال آن از طریق کمک های مردمی جمع آوری شد.
وی عنوان کرد: اگر کسی در راه خدا انفاق کند، 700 برابر آن را در آخرت دریافت می کند.
رییس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه امروز به خاطر مسائل و مشکلات اقتصادی عده زیادی از زنان، مردان و جوانان گرفتار زندان شده اند، گفت: بسیاری از این زندانیان به دلیل نادانی در زندان گرفتار مجازات حبس هستند.
وی افزود: بهمن ماه گذشته به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یک چهارم زندانی های همدان مورد عفو رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند تا با بازگشت به آغوش خانواده، جامعه سالم تر شود.
حیدری تاکید کرد: برخی از زندانی ها، که مسائل جانی، مالی و ناموسی مردم برایشان اهمیت ندارد جایشان زندان است.
وی اضافه کرد: عده ای نیز به خاطر مسائل مالی و بر اساس قانون در زندان هستند، جرمی مرتکب نشده اند اما در پرداخت بدهی کوتاهی کرده اند که باید به آن ها کمک شود.
رییس کل دادگستری استان همدان تاکید کرد: ستاد دیه استان تلاش دارد تا با پرداخت بدهی زندانی های تصادفات رانندگی، مشکل حبس آن ها را حل کند.
وی با اشاره به اینکه آزاد کردن یک زندانی همچون آزادسازی یک بنده است، اظهار داشت: برپایی جشن های گلریزان، برای جمع آوری کمک مالی، جهت آزاد سازی زندانی های مالی از کارهای نیک ماه مبارک رمضان است.
9904/2090

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟