کاهش حضور روحانیت در مدارس سبب آسیب است


کاهش حضور روحانیت در مدارس سبب آسیب است

گروه اجتماعی ــ مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: وی افزود: چندین سال است که حضور روحانیون در مدارس کاهش پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده است که آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در مدارس ایجاد شود.

کاهش حضور روحانیت در مدارس سبب آسیب استبه گزارش ایکنا از قم، مرتضی نجفی قدسی شامگاه پنجشنبه 26 اردیبهشت در محفل قرآنی در دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: برخی عنوان می‌کنند که آموزش و پرورش جای روحانیت نیست، این عده اطلاعی از سابقه آموزش و پروش ندارند، زیرا در گذشته و حتی قبل از انقلاب اسلامی تعداد زیادی از روحانیون به عنوان معلم در مدارس حاضر بودند و علما حضور پررنگی در مدارس داشتند.
وی افزود: چندین سال است که حضور روحانیون در مدارس کاهش پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده است که آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در مدارس ایجاد شود؛ دانش آموزان 12سال در مدارس آموزش می‌بینند ولی در این مدت درس اخلاق و تهذیب نفس را کسب نمی‌کنند و حتی قرآن را نمی‌توانند به درستی قرائت کنند.
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بیان کرد: حقوق معلمان مانند اقشار دیگر جامعه پایین است ولی اغلب روحانیون جز اقشار ضعیف و محروم جامعه هستند و وضعیت زندگی مطلوبی ندارند و حقوقشان حتی از معلمان نیز کمتر است ولی رسالت خود را همیشه انجام دادند و در سیل اخیر نیز این موضوع را اثبات کردند و 6هزار روحانی به کمک سیل زدگان شتافتند.
وی ادامه داد: باران‌های اخیر با وجود خسارت‌هایی که به بار آورد، برکات زیادی نیز داشت و در آینده موجب رونق کشاورزی می‌شود و امیدواریم مشکلات سیل زدگان رفع شود و زندگی آنان به حالت عادی برگردد.
نجفی قدسی تاکید کرد: امیدواریم وضعیت اقتصادی کشور با رفع تحریم ها بهبود پیدا کند تا مردم جامعه در آسایش بیشتری باشند؛ رهبر معظم انقلاب نیز این اطمینان را دادند که وضع امروز سپری خواهد شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس