روغن برای زیبایی: 9 روغن طبیعی برای زیبایی و شادابی پوست


... نوشته روغن برای زیبایی: 9 روغن طبیعی برای زیبایی و شادابی پوست اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

این چند روغن برای زیبایی به عنوان جایگزینی برای نرم کردن موها، مرطوب کردن پوست، مبارزه با آکنه، و تقویت ناخن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر محصولات زیبایی مختلف را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که این روغن‌ها در بسیاری از آن‌ها موجود است. آیا آن‌ها واقعا تاثیرگذار هستند؟ شاید بهتر باشد خودتان آن‌ها را امتحان کنید. پوست هر کسی متفاوت است و با آزمون و خطا متوجه تاثیر روغن‌های طبیعی روی پوست و موی‌تان خواهید شد.

روغن برای زیبایی: 9 روغن طبیعی برای زیبایی و شادابی پوست

روغن برای زیبایی

۱. روغن مارولا

این روغن که از میوه‌ی درخت مارولا، بومی آفریقای جنوبی، گرفته می‌شود، بسیار غنی و مرطوب‌کننده‌ی پوست است. روغن مارولا پر از اسیدهای چرب است که متخصصین پوست معتقدند پوست خشک را نرم می‌کند. این روغن به سرعت جذب می‌شود و پوست‌تان را چرب و براق نشان نمی‌دهد.

۲. روغن درخت چای

جوش‌های قرمز و ملتهب زمانی پدیدار می‌شوند که باکتری در داخل منافذ پوست‌تان به دام افتاده باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که روغن درخت چای به از بین رفتن این باکتری‌ها کمک می‌کند. در یک آزمایش، روغن درخت چای در مقایسه با ژل پلاسبو (که هیچ گونه مواد تشکیل‌دهنده‌ی فعال ندارد) در درمان آکنه و تسکین التهاب بسیار بهتر عمل می‌کند. مطالعه دیگری نشان داد که این روغن به اندازه‌ی بنزوئیل پراکساید، یک ماده‌ی شایع بدون نسخه برای درمان جوش، موثر است.

روغن برای زیبایی ۳: آرگان

روغن آرگان که گاهی اوقات با عنوان “طلای مایع” خطاب می‌شود، غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است به نام پلی‌فنول‌ها که می‌توانند با روند پیری مبارزه کنند. متخصصین پوست نیز می‌گویند اسیدهای چرب امگا ۳ باعث افزایش تولید کلاژن و برجسته و پر شدن پوست می‌شوند. مهم نیست که پوست‌تان از چه نوع است، خشک، چرب یا پوست نرمال، به هر حال این روغن برای پوست فواید زیادی دارد.

روغن آرگان در عین حال موهای شما را نیز نرم می‌کند، اما وزن آن را کاهش نمی‌دهد یا سبب چرب و روغنی به نظر رسیدن آن نمی‌شود. شما در کنار این روغن، همچنان می‌توانید سایر محصولات مراقبت از مو را استفاده کنید.

روغن برای زیبایی: 9 روغن طبیعی برای زیبایی و شادابی پوست

۴. روغن بابونه و نعناع فلفلی

احتمالا بابونه شما را یاد دمنوش آرام‌بخش می‌اندازد، اما روغن این گیاه گلدار می‌تواند پوست شما را نیز آرام کند. متخصصان پوست آن را یک روغن ضد التهاب و ضدعفونی‌کننده می‌دانند که باعث کاهش قرمزی، تحریک و احتمال ابتلا به عفونت می‌شود. روغن نعناع فلفلی هم دارای خواص آرامش‌بخش است.

روغن برای زیبایی ۵: نارگیل

احتمال آلوده شدن، ‌تحریک شدن و بروز واکنش‌های آلرژیک در پوست خشک و ترک خورده بالاتر است. روغن نارگیل از پوست محافظت کرده و آن را مرطوب می‌کند، و تکه‌های زبر و پوسته پوسته را که معمولا با اختلالاتی مانند اگزما همراه است نیز درمان می‌کند.

روغن برای زیبایی: 9 روغن طبیعی برای زیبایی و شادابی پوست

۶. روغن میوه‌ی گل رز (رز هیپ) و هویج

شما ویتامین A را در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست پیدا خواهید کرد. این ویتامین یک “رتینوئید” است، نوعی ماده‌ی شیمیایی که به جایگزینی سلول‌های پیر پوست با عناصر جدید و تولید کلاژن کمک می‌کند، و به این ترتیب می‌تواند به درمان تغییرات رنگ ناشی از جای زخم یا اسکار و ترک‌های پوستی ایجاد کند. دو روغن که غنی از ویتامین A هستند عبارتند از: روغن میوه‌ی گل رز (رز هیپ) و هویج. بعضی از متخصصین پوست می‌گویند که این دو روغن به عنوان دارویی برای رفع آکنه و کند شدن روند پیری نیز مفید هستند. برای بهره‌مند شدن از فواید این دو روغن خیلی ساده قبل از خواب مقداری اندکی از آن‌ها را روی پوست‌تان بمالید.

روغن برای زیبایی ۷: رزماری و کرچک

دوست دارید موهایی بلند و پرپشت داشته باشید؟ آیا کف سرتان بیش از قبل دیده می‌شود؟ روغن رزماری ممکن است به شما کمک کند که موهایی ضخیم‌تر و پرپشت‌ها داشته باشید. در یک مطالعه، ۶ ماه درمان با استفاده از این روغن به اندازه‌ی ماینوکسیدیل ۲٪ در برابر ریزش موی آندروژنیک، یک شکل شایع از ریزش مو در مردان و زنان، موثر بود. این روغن در عین حال خارش کم‌تری هم ایجاد کرد.

روغن کرچک یکی دیگر از داروهای خانگی است که مژه‌ها و ابروها را ضخیم می‌کند. قبل از این که آن را امتحان کنید، حتما با پزشک‌تان مشورت کنید چرا که وارد شدن آن به چشم‌ها اصلا خوب نیست. به هر روی نمی‌توان این روغن را نادیده گرفت چرا که تاثیر آن واقعا بی‌نظیر است.

۸. رو غن زیتون و روغن آووکادو

ناخن‌های‌تان نازک یا شکننده شده‌اند؟ به عنوان یک راه‌حل ساده و کاملا طبیعی، کمی روغن زیتون یا روغن آووکادو را قبل از خواب روی ناخن‌های‌تان بمالید. روغن در طول شب که خوابیده‌اید جذب ناخن‌ها می‌شود و با اسیدهای چرب مفید آن‌ها را تغذیه می‌کنند. برای این منظور از روغن‌های طبیعی دیگر نیز می‌توانید استفاده کنید.

۹. روغن کنجد

آیا می‌توان دهانشویه را با روغن جایگزین کرد؟ این شیوه مرسوم است، اما چرخاندن روغن در دهان یا شستشوی دهان با روغن، از آن دست درمان‌های بسیار قدیمی است که برای داشتن دندان‌ها و لثه‌های سالم استفاده می‌شده‌است. تحقیقات نشان می‌دهند که این روش ممکن است تاثیری بسیار مثبتی روی سلامت دهان و دندان داشته باشد. مطالعات بین‌المللی جدید نشان داده‌اند که استفاده از روغن کنجد (می‌توانید روغن نارگیل و آفتابگردان هم استفاده کنید) می‌تواند پلاک و ژنژیویت یا التهاب لثه را کاهش دهد. این روغن همچنین ممکن است میکروارگانیسم‌هایی را که باعث بوی بد دهان می‌شوند، از بین ببرد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: webmd

روغن برای زیبایی: ۹ روغن طبیعی برای زیبایی و شادابی پوست

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...