طرز تهیه اردور کلم بروکسل و ژامبون که خیلی هیجان‌انگیز است


... نوشته طرز تهیه اردور کلم بروکسل و ژامبون که خیلی هیجان‌انگیز است اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

پروتئین موجود در کلم بروکسل خیلی بالاتر از پروتئین دیگر گیاهان و سبزیجات است. به‌علاوه، کلم بروکسل سرشار از مواد معدنی لازم و ویتامین‌های حیاتی است. بنابراین، دلایل خوب زیادی برای گنجاندن کلم بروکسل در کنار ژامبون های تازه و خوشمزه برای یک شام سبک وجو ددارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا طرز تهیه اردور کلم بروکسل و ژامبون را یاد بگیرید.

طرز تهیه اردور کلم بروکسل و ژامبون که خیلی هیجان‌انگیز است

اردور کلم بروکسل و ژامبون

از کلم بروکسل پیش غذا و میان‌وعده‌های فوق‌العاده‌ای می‌توانید تهیه کنید. مثلا این‌که آن‌ها را پیچیده در ژامبون بپزید و بعد کمی سس خامه‌ای حاوی لیمو اضافه کنید. نتیجه عالی خواهد بود!

مواد لازم

– ۱۸ ورق ژامبون

– ۱۸ کلم بروکسل متوسط (حدود ۷۰۰ گرم)

– نمک دانه درشت و فلفل سیاه تازه آسیاب شده

– ۴/۱ فنجان شیره‌ی افرا به علاوه‌ی نصف فنجانم برای سرو

– نصف فنجان مایونز

پوست نصف یک لیمو، به علاوه‌ی دو قاشق چایخوری ابلیمو

– تراشه‌های تازه‌ی فلفل قرمز

طرز تهیه اردور کلم بروکسل و ژامبون

۱. فر را از قبل روی دمای ۴۰۰ درجه‌ی فارنهایت گرم کنید. ته ریشه‌ای کلم‌های بروکسل را جدا کنید و آن‌ها را از طول به دو نیم برش بزنید. کلم‌ها را در یک کاسه‌ی متوسط قرار بدهید و ۱ قاشق چایخوری نمک را روی آن ها بپاشید.

۲. ورق‌های ژامبون را روی صفحه‌ی برش قرار بدهید. حدود نیمی از شربت افرا را روی ورقه‌های برس بکشید. سپس ورقه‌ها را به دو نیم تقسیم کنید. هر نیمه‌ی کلم بروکسل را لای یک ورقه‌ی نصفه‌ی ژامبون بپیچید،‌ به صورتی که رویه‌ی آغشته به شربت افرا بیرون و درز ژامبون روی سطح صاف کلم باشد. کلم‌های پیچیده به ژامبون را طوری روی ورق پخت قرار بدهید که درز ژامبون روی سطح ظرف قرار بگیرد و بین هر یک از آن‌ها کمی فاصله باشد. مقداری شربت افرا با برس روی آن‌ها بمالید و بعد فلفل سیاه خرشده روی‌شان بپاشید. سینی را داخل فر قرار بدهید و اجازه بدهید بروکسل‌های ژامبونی به مدت ۳۰ دقیقه حرارت ببینند تا زمانی ژامبون‌ها ترد شوند. وسط پخت، یک بار آن‌ها را پشت و رو کنید.

۳. در حین این‌که، بروکسل‌ها در حال پختن هستند، مایونز، تراشه‌های پوست لیمو و‌ آبلیمو را در یک ظرف سرو با هم مخلوط کنید. باقی پوست لیمو را روی ترکیب بپاشید. در ظرف سرو دیگری نصف فنجان شربت افرا را بریزید و با ‌فلفل سیاه و تراشه‌ّهای فلفل قرمز تازه، به هر میزان که خودتان تمایل دارید، مخلوط کنید.

۴. بروکسل‌های ژامبون پیچ که آماده شدند، آن‌ها را داخل یک دیس بریزید و همراه با ترکیب مایونز و لیمو و همین‌طور شربت افرای فلفلی سرو کنید!

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: فود نتوورک

طرز تهیه اردور کلم بروکسل و ژامبون که خیلی هیجان‌انگیز است

شاید این دستور تهیه ها هم برایتان جذاب باشند:طرز تهیه مرغ برشته با تربچه که یک غذای خاص و فوق‌العاده استطرز تهیه خوراک مرغ و اسفناج که بسیار لذیذ و مقوی استطرز تهیه اردور تن ماهی و تخم مرغ با خمیر فیلو که شگفت انگیز استطرز تهیه پنکیک ماهی و نخود فرنگی یک غذای جدید و بسیار خوشمزهطرز تهیه اسپاگتی کدو سبز و ادویه کاری که به طرز عجیبی خوشمزه استطرز تهیه خوراک مرغ و بروکلی با برنج که بسیار لذیذ و مقوی استطرز تهیه مرغ سوخاری کرانچی با سس سفید ویژهطرز تهیه خوراک مرغ و برنج در آرام پز که ساده و فوری استطرز تهیه سالاد سزار با مرغ گریل شده که خوشمزه‌ترین سالاد دنیاستطرز تهیه کاسرول مرغ و سیب زمینی پنیری که واقعا هیجان‌انگیز است!

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان