از چگونگی انتخاب کارگزاران شرکت‌های دانش بنیان تا تبدیل ساختمان‌های پست به کارخانه‌های استارت‌آپی


از چگونگی انتخاب کارگزاران شرکت‌های دانش بنیان تا تبدیل ساختمان‌های پست به کارخانه‌های استارت‌آپی

هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخباری متعدد داشت که در این بسته خبری آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

از چگونگی انتخاب کارگزاران شرکت‌های دانش بنیان تا تبدیل ساختمان‌های پست به کارخانه‌های استارت‌آپیبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

تبدیل ساختمان‌های بلا استفاده پست به محیط کسب و کار استارت‌آپی

مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های این ستاد برای توانمندسازی اقتصاد دیجیتال اظهار کرد: برای پیشبرد برنامه‌های اقتصاد دیجیتال و گسترده کردن آنها تفاهم‌نامه‌هایی را با مجموعه های مختلف به امضا رسانده‌ایم.

وی ادامه داد: بسیاری از ساختمان‌های پست اکنون بلا استفاده شده‌اند و آن بهره وری سابق را ندارند؛ در همین راستا ما به دنبال این هستیم تا از این فضای بلا استفاده جهت استقرار تیم‌های استارتاپی و شتاب دهنده ها استفاده کنیم.

ارائه بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان

حسین اسفندیاری سرپرست معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره برنامه ارتقای مقیاس تولید و اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند، بیان کرد: این برنامه با هدف ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان توانمند از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است تا از این طریق به کسب و کار‌های این گروه از بازیگران مهم اقتصادی رونق داده شود.

اسفندیاری درباره جزییات برنامه ارتقا مقیاس تولید و اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند عنوان کرد: بر اساس این طرح، سال گذشته ۸۶ شرکت به بانک‌های عامل معرفی شده اند و تا کنون ۱۷ شرکت دانش بنیان توانستند مبلغ بیش از یک هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند که تعداد شغل ایجاد شده برای تسهیلات اعطایی حدود ۸۰۰ نفر برآورد شده است.

کارگزاران شرکت‌های دانش بنیان چگونه انتخاب می‌شوند؟

سید محمد صاحب کار خراسانی رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روند انتخاب کارگزاران دانش بنیان گفت: در سامانه دانش‌بنیان روند چگونگی انتخاب کارگزاران مشخص شده است و هر یک از آن‌ها برای انجام فعالیت کارگزاری باید مراحلی مختلف را بگذرانند.

صاحب کار خراسانی ادامه داد: هر یک از کارگزاران بر اساس سوابق علمی و کارآمدی خود انتخاب و سپس وارد کلاس‌های آموزشی می‌شوند و در صورت صلاحیت‌های لازم کار خود را آغاز می‌کنند.

استفاده معاونت علمی از فضاهای متروکه صنعتی

اسماعیل قادری‌فر معاون توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری درباره استفاده از پهنه‌های متروکه صنعتی کلان شهر‌های کشور برای راه اندازی کارخانجات نوآوری، بیان کرد: معاونت علمی و فناوری با رویکرد ساخت و ساز‌های جدید برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها که هزینه‌های زیادی بر دولت تحمیل می‌کند، مخالف بود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از ساختمان‌های مازاد متروکه و سوله‌های موجود در تهران و کلان شهر‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس