آنالیز قیمت یک ارز پرکاربرد اما کم‌بازده / یوان چین در امسال چقدر نوسان داشت؟


آنالیز قیمت یک ارز پرکاربرد اما کم‌بازده / یوان چین در امسال چقدر نوسان داشت؟

در حالی که برخی از ارز‌های رقیب یورو و دلار، هم‌پا یا جلوتر از این دو ارز در حرکت هستند و حتی برخی از ارزها توانسته‌اند نسبت به دلار و یورو بازدهی بیشتری داشته باشند، یوآن چین از گروه ارزهای با نوسان کمتر بوده است. نوشته آنالیز قیمت یک ارز پرکاربرد اما کم‌بازده / یوان چین در امسال چقدر نوسان داشت؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، یوان چین در طول ۵۶ روزه ابتدایی سال ۹۸ بازدهی ۱۲٫۴ درصدی را از آن خود کرده است، اما این بازدهی نسبت به دیگر ارزهای رقیب شاخص‌های ارزی کمتر است.

دلار طی هفته‌ای که گذشت روند کاهشی داشت و نتوانست به شیب افزایشی خود ادامه دهد، به نحوی که نه‌تنها از کانال ۱۵ هزار تومان فاصله گرفت بلکه حتی نتوانست خود را نزدیک مرز آن نیز نگه دارد. دلار در روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه امسال، نسبت به آخرین روز کاری سال ۹۷ تفاوت ۱۵٫۱ درصدی داشت.

یورو نیز در هفته اخیر روند کاهشی داشت و انتظارات را برای بازدهی بیشتر از بین برد. بازدهی این ارز در روز ۲۵ اردیبهشت ماه امسال نسبت به ۲۸ اسفند ماه سال گذشته معادل ۱۳٫۸ درصد بود.

با توجه به بازدهی دو شاخص ارزی که ذکر شد، یوان چین به عنوان یکی از ارزهای پرکاربرد در تجارت کشور، بازدهی کمتری داشته و توانسته به رشد ۱۲٫۴ درصدی در روز ۲۵ اردیبهشت ماه نسبت به روز پایانی سال ۹۷ برسد.

آنالیز قیمت یک ارز پرکاربرد اما کم‌بازده / یوان چین در امسال چقدر نوسان داشت؟آنالیز قیمت یک ارز پرکاربرد اما کم‌بازده / یوان چین در امسال چقدر نوسان داشت؟یوان چین نتوانست در سال ۹۸ بازدهی نزدیک به یورو و دلار داشته باشد.

دامنه نوسانی این ارز در طول سال جاری حدود ۱۳۰ تومان بوده، به نحوی که قیمت این ارز روز اولی که بازارها در امسال باز شدند معادل هزار و ۹۳۰ تومان بود و با شیب بسیار کم و گاها نوسانات رفت و برگشتی تا روز ۲۵ اردیبهشت ماه به رقم دو هزار و ۱۶۱ تومان رسید.

آنالیز قیمت یک ارز پرکاربرد اما کم‌بازده / یوان چین در امسال چقدر نوسان داشت؟آنالیز قیمت یک ارز پرکاربرد اما کم‌بازده / یوان چین در امسال چقدر نوسان داشت؟قیمت یوان چین در سال جاری روند ثابتی را طی کرده است.

نمودار بالا نشان می‌دهد، در حالی که یورو و دلار دو شاخص ارزی کشور نوسانات همسانی داشته و روند یکسانی را در ابتدای سال جاری طی کرده‌اند، نمودار روند قیمتی یوان چین که با رنگ قرمز مشخص شده روند خطی، کم‌نوسان و با شب ملایمی بوده است.

طبق بررسی‌های پیش از این تجارت‌نیوز، فرانک سوئیس و ین ژاپن در این بازه زمانی به ترتیب بازدهی ۱۴٫۱ و ۱۷٫۱ درصدی داشته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا