جایزه جهانی استفان هاوکینگ به ایلان ماسک رسید


استفان هاوکینگ در طول حیات خود به اهدای جایزه به افراد خلاق و علاقه‌مند حوزه نجوم پرداخته است، این مراسم هرساله پس از مرگ او ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایلون ماسک، بنیان گذار شرکت اسپیس ایکس در تاریخ ۲۵ ماه ژوئن سال جاری میلادی جایزه ارتباطات استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور را دریافت خواهد کرد.
ایلون ماسک این روز‌ها به چهره‌ای شناخته شده در دنیا تبدیل شده و با ارسال انواع موشک و سفینه‌های فضایی به فضا و رویای مسکونی کردن سیاره مریخ به یک چهره خبرساز در دنیا تبدیل شده است.
جایزه جهانی استفان هاوکینگ به ایلان ماسک رسید
دریافت جایزه ماسک به وسیله محقق اختر فیزیک «برایان می‌» انجام خواهد شد، در ماه‌های اخیر شرکت اسپیس ایکس اولین کپسول فضایی خود با نام کرو دراگون را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرد که با موفقیت به ایستگاه متصل و پس از پایان ماموریت خود در زمین فرود آمد. همچنین کپسول فضایی مخصوص حمل محموله‌های فضایی اسپیس ایکس با نام کارگو دراگون نیز چندی قبل به ایستگاه فضایی متصل و محموله‌ها را به فضانوردان تحویل داد.
ماسک و همکارانش در تلاش هستند تا با رفع نواقص احتمالی و ارتقای سیستم‌های ایمنی تا پایان سال میلادی جاری اولین گروه از فضانوردان ناسا را با استفاده از کپسول فضایی کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کنند.

استفان هاوکینگ کیست؟

جایزه استفان هاوکینگ سال هاست به افراد فعال در حوزه فضا داده می‌شود. استفان هاوکینگ فیزیکدان و کیهان شناس مشهور بود که مطالعه‌های فراوان درباره فضا داشت و نظریه‌های منحصربه فردی درباره ساختار سیاه چاله و کرم چاله‌ها مطرح کرد. این فیزیکدان که به بیماری ALS مبتلا بود درسن ۷۶ سالگی براثر عارضه‌های این بیماری جان خود را از دست داد.
جایزه جهانی استفان هاوکینگ به ایلان ماسک رسید
از جمله ابتکار‌های شرکت اسپیس ایکس ساخت موشک و فضاپیما‌های قابل استفاده دوباره برای کاهش هزینه سفر‌های فضایی و ماموریت احتمالی در آینده به سیاره مریخ است.
با وجود موفقیت‌های اسپیس ایکس و ایلون ماسک، انجام برخی کار‌ها در طول ماه‌های اخیر به وسیله او سبب نارضایتی سهامداران شرکت‌های او شده است. از جمله توئیت‌های او در شبکه اجتماعی توئیتر که سبب جریمه سنگین او شده است. همچنین مصرف ماده مخدر ماری جوآنا در بخش زنده یکی از مصاحبه‌های او بسیارجنجال برانگیز بوده است.
از جمله دیگر برندگان جایزه استفان هاوکینگ یک خواننده موسیقی سبک راک و تولید کننده مستندی به نام آپولو ۱۱ را می‌توان نام برد.
جایزه جهانی استفان هاوکینگ به ایلان ماسک رسید
درمستند آپولو ۱۱ فیلم‌های مستندی از اولین ماموریت فرود برسطح کره ماه ۵۰ سال پیش منتشر شده که بسیاری از آن‌ها تاکنون پخش نشده است.
قرار است جایزه استفان هاوکینگ به ماسک و دیگر برندگان درتاریخ ۲۴ ژوئن سال جاری در جشنواره ارتباطات علمی Starmus V در زوریخ کشور سوئیس به آن‌ها اهدا شود.
در این جشنواره تعدادی از فضانوردان ماموریت‌های آپولو نیز حضور خواهند داشت. برگزار کنندگان این جشنواره اعلام کرده اند جوایز امسال به نوعی به میراث داران استفان هاوکینگ تعلق دارد و استفان هاوکینگ در سال ۲۰۱۶ خود از ماسک برای شرکت در مراسم جشنواره ارتباطات علمی Starmus دعوت کرده است.
جایزه استفان هاوکینگ یکی از مشهورترین و معتبرترین جایزه‌های علمی درجهان است.
منبع: teslarati
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن