مواجهه با معضل کمبود شماره تلفن در ژاپن


مواجهه با معضل کمبود شماره تلفن در ژاپن

تهران – ایرنا – ژاپن در پی نگرانی ها از این که تا سال 2022 دیگر شماره تلفن 11 رقمی ای برای ارائه به کاربران نداشته باشد، 10 میلیارد شماره 14 رقمی عرضه می کند.

به گزارش روز جمعه تارنمای خبری «ژاپن تایمز»، اپراتورهای اصلی تلفن همراه در ژاپن از جمله سافت بانک، درخواست وزارت ارتباطات این کشور مبنی بر انتشار شماره های 14 رقمی را پذیرفته اند و امکان انتشار این شماره های جدید تا پیش از پایان سال 2021 میلادی وجود دارد.
این 10 میلیارد شماره با کد (020) که همان کد مورد استفاده برای چیزنت ها (Internet of Things) در ژاپن است، ارائه خواهند شد. اگرچه شماره های ارائه شده با این کد در ابتدای سال 2017 عرضه شدند تاکنون تقریبا نیمی از آن ها مصرف شده اند. علاوه براین پیش بینی می شود که با عرضه نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G)در سال2020 در ژاپن، بر تعداد دستگاه های متصل به اینترنت افزوده شده و به طبع تقاضا برای دریافت شماره تلفن نیز بالا رود.
ژاپن تنها کشوری نیست که با مشکل نیاز به شماره های بیشتر برای استفاده در دستگاه های هوشمند مواجه است. از سال 2008 به این طرف تعداد دستگاه های متصل به اینترنت از تعداد جمعیت زمین پیشی گرفته و پیش بینی می شود که تا سال 2020، 50 میلیارد دستگاه متصل به اینترنت در جهان وجود داشته باشد؛ چیزی که بسیاری از کشورها را با معضل کمبود شماره تلفن های موجود روبه رو خواهد کرد.
علمی**9418**1485

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس