سرفصل های رشته آمار مطابق با نیاز های امروز نیست


سرفصل های رشته آمار مطابق با نیاز های امروز نیست

بوشهر-ایرنا- عضو هیات علمی گروه آمار دانشگاه خلیج فارس گفت: سرفصل های رشته آمار مطابق با نیاز های امروز نیست و بازنگری در سرفصل های آن ضروری است.

به گزارش ایرنا، حسین حق بین در نشست سخنرانی های علمی با موضوع 'علوم داده و یادگیری ماشین' در دانشگاه خلیج فارس افزود: برای ورود رشته های جدید مانند علوم داده و مدیریت داده به کشور باید با تغییر سر فصل ها و ماهیت رشته آمار زمینه مطابقت آن با رشته های جدید فراهم شود.
وی بیان کرد: در دنیای امروز جایگاه داده و اطلاعات اگر بیشتر از نفت نباشد کمتر نیست.
حق بین با اشاره به ویژگی های رشته جدید علوم داده گفت: این رشته توجه کشورهای زیادی را به خود جلب کرده به گونه ای که در کشوری مانند آمریکا این رشته جزء برترین رشته های متقاضی جذب نیروی انسانی است.
وی افزود: این رشته ترکیبی از ریاضی، آمار، علوم کامپیوتر، تجارت و غیره است که با یکپارچه کردن و تحلیل داده در نهایت تولید محصول مبتنی بر داده را انجام می دهد.
حق بین ادامه داد: هم اکنون در کشورهای امریکا و کانادا میزان فرصت شغلی، درآمد و رضایت شغلی در این رشته جدید نسبت به سایر رشته ها بسیار بالاتر است و بزودی در کشور ایران نیز شاهد ظهور و توسعه این رشته خواهیم بود.
وی افزود: رشته علوم داده ترکیبی از ریاضی، آمار، علوم رایانه، تجارت و غیره است که با یکپارچه کردن و تحلیل داده در نهایت محصولی مبتنی بر داده تولید می‌کند.
در ادامه این مجموعه سخنرانی ها روز سه شنبه 31 اردیبهشت امیرحسین احمدی با موضوع کاربرد یادگیری ماشین در ژنتیک و روز سه شنبه هفتم خرداد مهرداد کاروان جهرمی با موضوع کاربرد توابع بولی در تصمیم گیری ماشین به سخنرانی می پردازند.
7212/6045

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج