از توضیح درباره انتصابات سیاسی سازمان پژوهش تا نمره علمی پایین بدنه کارشناسی آموزش و پرورش


از توضیح درباره انتصابات سیاسی سازمان پژوهش تا نمره علمی پایین بدنه کارشناسی آموزش و پرورش

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری حول حواشی پخش کلیپ مبتذل در مدارس و انتصابات سیاسی سپری شد.

از توضیح درباره انتصابات سیاسی سازمان پژوهش تا نمره علمی پایین بدنه کارشناسی آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون توضیح درباره انتصابات سیاسی سازمان پژوهش، نمره علمی پایین بدنه کارشناسی آموزش و پرورش و واکنش آموزش و پرورش به ماجرای ورود یک سگ به محیط مدرسه گذشت.

پخش کلیپ‌های مبتذل در مدارس اقدام حساب شده غربی‌هاست

حجت‌الاسلام و المسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره انتصابات این سازمان اظهار کرد: برخی از صاحب‌نظران نامه ای را به رئیس جمهور در این باره نوشتند اما اگر آشنایی داشتند با افراد منصوب شده چنین نامه ای نوشته نمی‌شد.

وی ادامه داد: رزومه افراد منصوب شده مشخص است اما به هر حال در هر انتصابی موافق و مخالفانی وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم درباره تولید محتوای مناسب با توجه به حوادث اخیر در پخش آهنگ‌های مبتذل در مدارس گفت: این اقدام کار حساب شده‌ای برای ایجاد نگرانی در خانواده‌هاست، اکنون بدنه دانش‌آموزی ما بدنه سالم، دارای نگاه اسلامی و مومن است، در همین دهه فجر گذشته تعداد بسیاری از مدارس در نمایشگاه دستاوردهای دولت شرکت کردند، در ماه رمضان اعتکاف دانش آموزی را شاهد هستیم و مواردی دیگر از این قبیل وجود دارد.

وی ادامه داد: حجم فراوانی از فعالیت‌های فرهنگی و نشاط آفرین در مدارس ما وجود دارد و حالا پخش کلیپ با آهنگ مبتذل اقدامی است که از غرب ساماندهی می‌شود و در جهت کاهش اعتبار و مرجعیت آموزش و پرورش است.

واکنش آموزش و پرورش به ماجرای ورود یک «سگ» به محیط مدرسه

دیری مدیر آموزش و پرورش منطقه پنج تهران درباره ماجرای ورود یک سگ با همکاری مجمع فعالان زیست محیطی به یکی از مدارس ابتدایی غیر دولتی این منطقه اظهار کرد: بعد از بررسی‌های انجام شده و انتشار فیلم و اخباری مبنی بر ورود این سگ به مدرسه دریافتیم افراد حاضر در فیلم با نام مجمع فعالان زیست محیطی با دارا بودن مجوز از وزارت کشور برای آموزش و شناخت دانش‌آموزان از محیط زندگی همچنین آموزش بهداشت فردی، شناخت از حیوانات، جلوگیری از هرگونه آزار به آنها و نگهداری نکردن در منزل دوره آموزشی را در این مدرسه برگزار کردند.

وی ادامه داد: به مدیر مدرسه به دلیل نظارت نداشتن بر عوامل زیرمجموعه تذکر داده شد و با فرد خاطی به علت پخش فیلم در فضای مجازی برخورد لازم به عمل آمده است.

ندیری بیان کرد: فیلم منتشر شده بیانگر آن است که اهداف آموزشی به خصوص نگهداری نکردن حیوانات در منزل مورد توجه بوده است و هیچ یک از دانش‌آموزان و کارکنان ارتباط نزدیکی به حیوانات همراه با فعالان زیست محیطی نداشتند.

مقاومت ۳ گروه در برابر اجرای سند تحول / معدل علمی بدنه کارشناسی آموزش و پرورش از معلمان کمتر است

حجت الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت و رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: با اشاره به اینکه سه گروه با اجرای سند تحول بنیادین مخالف هستند، اظهار کرد: اولین گروه افرادی هستند که بقایای تفکر شاهنشاهی را دارند، گروه دیگر دارای اندیشه لیبرال دموکراسی هستند و علت مخالفتشان با سند به دلیل تزلزل ارزش‌های غربی است.

محمدیان افزود: این افراد به سند ۲۰۳۰ اعتقاد دارند و اجازه نمی‌دهند ارزش‌های سند تحول بنیادین در مدارس اجرا شود، علاوه بر این افراد گروه سومی هم هستند که به اسلام بدون ولایت فقیه اعتقاد دارند، مانند برخی فرقه‌ها که اکنون هم می‌بینیم در برخی از شهر‌های کشور مانند اصفهان و مشهد گروهی از افراد نظام تعلیم و تربیت کشور را به رسمیت نمی‌شناسند و مدرسه را در مسجد برگزار می‌کنند.

رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت با تاکید بر اراده جدی برای اجرای سند تحول بنیادین گفت: معلمان سربازان گمنام انقلاب اسلامی هستند که باید آموزش و پرورش را حفظ کنند چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری اگر آموزش و پرورش را از دست بدهیم همه چیز را از دست می‌دهیم، اما با این وجود اکنون مشاهده می‌کنیم که معدل علمی بدنه کارشناسی آموزش و پرورش از معدل علمی معلمان پایین‌تر است.

اصلاح آموزش و پرورش با سخنرانی انجام نمی‌شود/ مدارس ما در حل کوچکترین مساله مشکل دارند

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از سیاست هایی که مصرانه دنبال می کنیم این است که مدرسه به عنوان هویتی مستقل روی پای خودش بایستد، بارها و بارها در تحلیل این سیاست گفته ام که آنچه بیرون از مدرسه بوده نیروی پشتیبان بوده و مدرسه کانون اصلی تربیت است.

وی اظهار کرد: یکی از دلایلی که توانستیم در آموزش و پرورش مدارس موفق داشته باشیم، تصمیم گیری کردن خود مدرسه بوده، اما در طول تاریخ سیطره کا‌رهای اداری باعث ناکارآمدی مدرسه در تصمیم گیری شده است و اکنون ۷۰۰ صفحه مصوبه داریم که کتابی قطور است و همکاران برای انجام هر کاری باید از روی این کتاب مشکلشان را حل کنند.

بطحایی با اشاره به اینکه می‌دانم مدرسه محوری با سخنرانی پیش نمی‌رود، تصریح کرد: همه دولت‌های پیش از ما این را می‌دانستند، اما کاری پیش نرفت و اکنون هم مقاومت در آن وجود دارد و اولین مقاومت کننده من وزیر هستم.

اعلام زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس شاهد برای سال‌تحصیلی آینده

محمد رضا رزاقی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت نام دانش آموزان مدارس شاهد در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده ثبت نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی از اول تا ۱۷ خرداد، دانش آموزان متوسطه دوره اول از یکم تا ۱۴ تیر و ثبت نام دوره دوم متوسطه از ۵ تا ۲۱ تیر ماه در نظر گرفته شده است.

وی درباره ثبت نام دانش آموزان میان پایه در مدارس شاهد اظهار کرد: زمان ثبت نام این دانش آموزان از اول تا ۱۰ مردادماه در نظر گرفته شده است.

ابلاغ شیوه‌نامه جدید تطبیقی طلاب تا ۳ هفته آینده

عباس سلطانیان مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوم درباره تطبیق دروس طلاب با دوره دبیرستان اظهار کرد: شیوه‌نامه تطبیقی آموزشی طلاب در حال بررسی و جدول دروس آن در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در حال پیگیری است تا نتیجه نهایی را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: طلاب بعد از تطبیق دروس گذرانده با دروس دبیرستان سایر دروس باقیمانده را باید بگذرانند که البته تعداد دروس و واحد‌های درسی بعد از ابلاغ شیوه نامه تعیین می‌شود.

سلطانیان با اشاره به اینکه شیوه نامه تطبیقی طلاب تا ۲ الی سه هفته آینده ابلاغ خواهد شد،گفت: اجرای این شیوه نامه جدید برای متقاضیان از مهر ۹۸ الزام پیدا می‌کند.

مهلت ۲ هفته‌ای به وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری/ فعالیت مدارس خارج از کشور زیر ذره‌بین مجلس

فریده اولادقباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره رسیدگی به وضعیت مدارس خارج از کشور اظهار کرد: برای بررسی وضعیت مدارس خارج از کشور کمیته بررسی اعمال ماده ۲۳۴ مربوط به مسائل فرهنگیان و مدارس خارج از کشور تشکیل شده است تا چندین محور در حوزه این مدارس را مورد توجه قرار دهد.

اولادقباد در پاسخ به سوالی مبنی بر ابهامات ورود سند ۲۰۳۰ به برخی از فعالیت‌های مرکز امور بین‌الملل اظهار کرد: با توجه به دیدار مقام معظم رهبری با فرهنگیان مطالبات ایشان در حوزه‌های مختلف از قبیل سند ۲۰۳۰، فعالیت‌های پرورشی، توجه به تیزهوشان و مواردی دیگر از این قبیل مورد توجه مجلس قرار گرفت و بر این اساس آموزش و پرورش را مکلف کرد تا در این موارد اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه مجلس به طور کامل مطالبات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش را مورد توجه قرار می‌دهد، بیان کرد: مقرر شده است تا آقای بطحایی در مهلتی حدود ۲ هفته برنامه برای تحقق مطالبات رهبری را به مجلس ارائه کند و در این برنامه باید علاوه‌ بر برنامه ریزی‌ها اقدام و عمل مربوط به تحقق این مطالبات هم تعیین شده باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج