حضرت خدیجه(س) همه دارایی خود را فدا کرد تا ایمانش محفوظ بماند


حضرت خدیجه(س) همه دارایی خود را فدا کرد تا ایمانش محفوظ بماند

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: حضرت خدیجه کبری(س) در همراهی با پیامبر اسلام(ص) همه دارای خود را داد تا ایمانش محفوظ بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی شامگاه پنج‌شنبه در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به شخصیت ممتاز حضرت خدیجه کبری (س) اظهار داشت: در شرافت این بانوی بزرگ اسلام کافی است که اولین نفر از زنان است که به پیامبر اکرم (ص) ایمان آورد.

وی بیان داشت: حضرت خدیجه کبری (س) روز اول بعثت پیامبر اسلام ایمان آورد و امام علی (ع) فردای آن روز به رسالت آن حضرت ایمان آورد.

این استاد سطوح عالی حوزه به این نکته نیز اشاره کرد که منظور از ایمان آوردن؛ در واقع ایمان به رسالت پیامبر (ص) است چرا که قبل از آن ایمان به توحید و یگانگی خداوند در خدیجه کبری (س) وجود داشت.

وی ادامه داد: البته در روایتی دیگر از ابن ابی الحدید آمده که وقتی پیامبر اسلام (ص) در غار حرا به پیامبری مبعوث شدند امیرالمومنین (ع) صدای جبرئیل را شنیدند و آنجا به رسالت ایشان ایمان آوردند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری (س)، بانوی کوچک و ناشناخته‌ای در زمان خود نبود، افزود: آن حضرت از طایفه بزرگ قریش و دارای ثروت زیادی بود و در همراهی با پیامبر اکرم (ص) از همه چیز گذشت اما ایمان خود را محفوظ نگه داشت.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری (س) در همراهی با پیامبر اکرم (ص) سه سال در شعب ابی طالب گرسنگی کشید، افزود: شعب ابی طالب در کنار مسجدالحرام بوده است و آن بانو، سه سال سختی و بیماری را در این مکان تحمل و چند روز پس از بیرون آمدن از شعب جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این مفسر قرآن کریم عنوان کرد: حضرت خدیجه (س) همچون آسیه که در دربار بود و نعمت‌های زیادی اطرافش قرار داشت، ایمانش را رها نکرد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن علامه طباطبایی ابراز امیدواری کرد تا این گونه تشکیلات قرآنی روز به روز در دنیای اسلام بیشتر و فراگیر شود.

آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنانش یک موضوع علمی و قرآنی در خصوص رؤیت خداوند در روز قیامت را نیز مطرح کرد.

وی افزود: اهل حدیث به این موضوع اعتقاد دارند که در دنیا نمی‌توان خداوند را با چشم سر دید و این امر تنها در روز قیامت امکان پذیر است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: عده‌ای عنوان می‌کنند که خداوند در روز قیامت حس ششمی به انسان می بخشد که از این طریق می‌توان خداوند را رؤیت کرد و گروهی نیز بر اساس آیات قرآن معتقدند که در دنیای آخرت خداوند بر کرسی نشسته و انسان‌ها قادر به دیدنش هستند که این موارد جای بحث نیست.


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی شامگاه پنج‌شنبه در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به شخصیت ممتاز حضرت خدیجه کبری (س) اظهار داشت: در شرافت این بانوی بزرگ اسلام کافی است که اولین نفر از زنان است که به پیامبر اکرم (ص) ایمان آورد.

وی بیان داشت: حضرت خدیجه کبری (س) روز اول بعثت پیامبر اسلام ایمان آورد و امام علی (ع) فردای آن روز به رسالت آن حضرت ایمان آورد.

این استاد سطوح عالی حوزه به این نکته نیز اشاره کرد که منظور از ایمان آوردن؛ در واقع ایمان به رسالت پیامبر (ص) است چرا که قبل از آن ایمان به توحید و یگانگی خداوند در خدیجه کبری (س) وجود داشت.

وی ادامه داد: البته در روایتی دیگر از ابن ابی الحدید آمده که وقتی پیامبر اسلام (ص) در غار حرا به پیامبری مبعوث شدند امیرالمومنین (ع) صدای جبرئیل را شنیدند و آنجا به رسالت ایشان ایمان آوردند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری (س)، بانوی کوچک و ناشناخته‌ای در زمان خود نبود، افزود: آن حضرت از طایفه بزرگ قریش و دارای ثروت زیادی بود و در همراهی با پیامبر اکرم (ص) از همه چیز گذشت اما ایمان خود را محفوظ نگه داشت.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری (س) در همراهی با پیامبر اکرم (ص) سه سال در شعب ابی طالب گرسنگی کشید، افزود: شعب ابی طالب در کنار مسجدالحرام بوده است و آن بانو، سه سال سختی و بیماری را در این مکان تحمل و چند روز پس از بیرون آمدن از شعب جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این مفسر قرآن کریم عنوان کرد: حضرت خدیجه (س) همچون آسیه که در دربار بود و نعمت‌های زیادی اطرافش قرار داشت، ایمانش را رها نکرد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن علامه طباطبایی ابراز امیدواری کرد تا این گونه تشکیلات قرآنی روز به روز در دنیای اسلام بیشتر و فراگیر شود.

آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنانش یک موضوع علمی و قرآنی در خصوص رؤیت خداوند در روز قیامت را نیز مطرح کرد.

وی افزود: اهل حدیث به این موضوع اعتقاد دارند که در دنیا نمی‌توان خداوند را با چشم سر دید و این امر تنها در روز قیامت امکان پذیر است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: عده‌ای عنوان می‌کنند که خداوند در روز قیامت حس ششمی به انسان می بخشد که از این طریق می‌توان خداوند را رؤیت کرد و گروهی نیز بر اساس آیات قرآن معتقدند که در دنیای آخرت خداوند بر کرسی نشسته و انسان‌ها قادر به دیدنش هستند که این موارد جای بحث نیست.

کد خبر 4618887

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد