گسترش همکاری آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی بوشهر با بیمه سلامت


گسترش همکاری آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی بوشهر با بیمه  سلامت

رییس جهاددانشگاهی استان بوشهر با بیان این‌که جهاد دانشگاهی بوشهر در حوزه‌های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، تجاری‌سازی و اشتغال فعالیت می‌کند، از گسترش همکاری آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی بوشهر با بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی احمدی‌زاده، در نشست همکاری آموزشی و پژوهشی بیمه سلامت و جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این نهاد علمی انقلابی در استان عنوان کرد: جهاد دانشگاهی دارای دو مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت در مرکز استان و شهرستان کنگان است و ضمن دارا بودن دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی برای کارکنان دولت و عموم، پیگیر راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی نیز است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد دفتر دو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و ایکنا و داشتن برنامه‌های فاخر فرهنگی در قالب سازمان‌های مختلف زیرمجموعه فرهنگی در حوزه‌های قرآنی و مرکز افکارسنجی و سازمان دانشجویان از جمله فعالیتهای فرهنگی جهاد دانشگاهی بوشهر محسوب می‌شوند.

اجرای طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی

رییس جهاد دانشگاهی بوشهر افزود: در زمینه فعالیت‌های پژوهشی، جهاد دانشگاهی علاوه بر انجام طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی و کاربردی، دارای بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف بوده و همچنین پیگیر راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی بوده و پیگیر ایجاد مرکز مطالعات، تکثیر بچه ماهی سی باس و پرورش ماهی در قفس و مزرعه انرژی خورشیدی در استان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اجرای طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی و مرکز نوآوری و شکوفایی استان را مهمترین برنامه‌ها و وظیفه کنونی جهاد دانشگاهی دانست و گفت: این طرح در ۲۳ استان کشور اجرا می‌شود که استان بوشهر یکی از این استان‌ها است.

احمدی زاده تاکید کرد: در حوزه آموزشی و پژوهشی دفتر خبرگزاری‌های این نهاد، آمادگی همکاری با اداره کل بیمه سلامت در حوزه‌های مختلف فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از دفترچه‌های الکترونیکی، آسیب‌شناسی طرح الکترونیکی دفترچه‌ها و اجرای طرح‌های نظرسنجی توسط مرکز افکارسنجی ایسپا و آموزش‌های عمومی و تخصصی در استان را داریم.

درخواست همکاری با توجه به توانمندی جهاددانشگاهی در عرصه‌های پژوهشی و آموزشی

پرویز رمضانی، مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در ادامه این نشست گفت: ۵۱۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی و سلامت قرار دارند.

رمضانی افزود: مطالبات مربوط به سال گذشته موسسات تخصصی درمانی طرف قرارداد در استان بوشهر تا پایان آذرماه پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: مبلغی در حدود ۱۷۰ میلیارد تومان بابت مطالبات سال گذشته مراکز تشخیصی درمانی خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر شامل پزشکان، مراکز پاراکلینیک، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری و درمانگاه‌های خصوصی دولتی و بیمارستان‌ها پرداخت شده است.

وی در ادامه بیان کرد: طرح الکترونیکی کردن نسخه‌های الکترونیکی به صورت پایلوت در شهر گناوه در حال اجرا است که باعث شده تاثیرات مهمی در حذف دفترچه و کاهش اشتباهات در تجویز و ارائه دارو به بیمار و همچنین سهولت در کار مردم را فراهم کند.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر اظهار کرد: با توجه به توانمندی جهاد دانشگاهی در عرصه‌های پژوهشی و آموزشی درخواست انجام کار پژوهشی در زمینه مصرف زیاد دارو، بررسی علت بار مراجعات زیاد بیماران به مراکز درمانی و طرح نظرسنجی در خصوص دفترچه و نسخه‌های الکترونیکی را داریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته