نظر فقه درباره ارتداد با آنچه در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده، فرق اساسی دارد


نظر فقه درباره ارتداد با آنچه در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده، فرق اساسی دارد

حجت‌الاسلام فربهی گفت: کسانی که اسلام را حق نمی‌دانند، می‌توانند در فضای علمی به جستجوی حق و باطل بودن اسلام اقدام کنند نه اینکه در فضای مجازی و یا در میان مردم بدون اینکه تحقیق کرده باشند اسلام را زیرو سوال ببرند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «احمد فربهی» دوشنبه، ۲۳ اردیبهشت به مناسبت ماه مبارک رمضان در دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: تصویری که از مساله ارتداد در رسانه‌ها مشاهده و از لسان برخی منتقدان شنیده می شود با آنچه که در کتب فقها قابل مشاهده است، بسیار تفاوت دارد.


این استاد حوزه علمیه افزود: انسان زمانی که در زمینه ارتداد کتاب فقها را مورد تحقیق و بررسی قرار می دهد و آنچه را که در بازار شبهات و انتقادات مطرح می شود، ارزیابی می کند، می بیند بین این دو حق و باطل فاصله بسیار است.


حجت الاسلام فربهی با اشاره به اینکه هر انتقادی ارتداد نیست، تصریح کرد: گاهی افراد در برخی آیات باورهای متفاوتی دارند که به صرف داشتن این باور نمی توان آنان را در زمره مرتدین قرار داد.


حجت الاسلام فربهی با بیان اینکه نماز اظهار بندگی خداوند است، ابراز کرد: انسان های تارک الصلاة ممکن است هر گناهی انجام دهند اما صرف نماز نخواندن ملاک ارتداد نیست.


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام دین سعادت است، گفت: کسانی که اسلام را حق نمی دانند می توانند در فضای علمی به جستجوی حق و باطل بودن اسلام اقدام کنند نه اینکه در فضای مجازی و یا در میان مردم بدون اینکه تحقیق کرده باشند اسلام را دین باطل معرفی کند.


وی خاطرنشان کرد: انکار اسلام و قرآن دلیل بر مرتد بودن نیست زیرا این انکار شاید از روی جهل باشد اما زمانی انسان مرتد می شود که ارتداد و انکار او پس از علم به حقانیت اسلام باشد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج