روابط عمومی یک شوق اداری است


بر خلاف تصور همگان وظیفه اداره روابطه عمومی در یک ارگان و سازمان تنها برگزاری همایش، چاپ بنر و کاتالوگ نیست.

روابط عمومی یک شوق اداری است

به مناسبت روز جهانی روابط‌عمومی و ارتباطات:

روابط عمومی یک شوق اداری است
سیناپرس: بر خلاف تصور همگان وظیفه اداره روابطه عمومی در یک ارگان و سازمان تنها برگزاری همایش، چاپ بنر و کاتالوگ نیست.

در رابطه با اهمیت حرفه روابط عمومی همین بس که به بیان جمله ای از مرحوم دکتر نطقی بنیانگذار علم روابط عمومی در ایران اشاره کنیم که می گویند: «روابط عمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است، چرا که تمامی فعالان در این حوزه با عشق، شور و نشاط، بهره گیری از تکنولوژی روز و ایده های نو و همچنین تزریق هنر و تفکر خلاق در حوزه‌ی اداری گام برمی‌دارند و روحشان با ایستایی و سکون منافات دارد.»

توجه به این نکته ضروری است که بر خلاف تصور همگان وظیفه اداره روابطه عمومی در یک ارگان و سازمان تنها برگزاری همایش، چاپ بنر و کاتالوگ نیست بلکه وظایفی به مراتب بیشتر از اینها دارد. اهمیت این حرفه تا آنجاست که عده ای آن را به عمل دم و بازدم یک سازمان تشبیه کرده اند.

وجود روابط عمومی برای ارتباط گرفتن یک سازمان یا موسسه با مخاطبانش ضروری است. فعالیت های روابط عمومی برای ساختن روابط تفاهم‌آمیز با کارکنان، مشتریان، سرمایه‌گذاران، رأی‌دهندگان و عموم مردم اهمیت دارد.

یک کارمند روابط عمومی باید بلد باشد چطور به شکلی شفاف بنویسد، صحبت کند و با تجزیه و تحلیل امور مبتلابه سازمان و موسسه خود به رفع و رجوع مسائل بپردازد. رشته روابط عمومی ارتباط پیوسته‌ای میان کارکنان و کسانی که در تعیین سمت سیاست‌های همگانی ایفا می‌کنند، ایجاد می کند. از سوی دیگر فعالیت های حوزه روابط عمومی مانند یک تیغ دو لبه است چراکه، علاوه بر در نظر گرفتن منافع ارگان و سازمان متبوع روابط عمومی باید منافع مشترکان و مخاطبان خود را نیز در نظر گرفته و در راستای آن فعالیت کند.

به نقل از ماهنامه مدیریت ارتباط، مهدی محمدی، مشاور رییس و مدیرکل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیرامون این موضوع گفت: در حال حاضر با پیشرفت ابزارهای ارتباطی، کار روابط‌عمومی بسیار متفاوت شده است، چون هر فردی یک رسانه در دست دارد و از هر کجایی که لازم باشد، اخبار خود را در اختیار مخاطبان قرار می‏‌دهد و مدام مردم در جریان همه اطلاعات قرار می‏‌گیرند پس روابط‏‌عمومی نقش بسیار حساس و مهمی را در این دوره دارد به‌گونه‌ای که روابط‌عمومی سنتی قدم به سمت روابط‌عمومی مجازی و الکترونیکی گذاشته است و باید از نیروهای متخصص و مسلط به ابزارهای روز، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فهم عمومی از روابط‌عمومی در حال گسترش است افزود: جای تعجب نیست که امروزه روابط‌عمومی‏‌ها در محیط‏‌های سازمانی و اجتماعی با اتخاذ شیوه‏‌های مختلف ارتباطی، درصدد تعامل با مخاطبان خود هستند تا تصویری مثبت از سازمان یا شرکت خود ایجاد و ارایه کنند و به عصر تازه‏ای از اعتماد، شفافیت، صداقت، اخلاق و صراحت قدم بگذارند.

لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک