جشن اتحاد با آفرینش لبخند


جشن اتحاد با آفرینش لبخند

شیراز - ایرنا- حضور ده ها نفر متشکل از خانواده ها و فرزندان مناطق کمتر توسعه یافته شیراز، جشنواره آفرینش لبخند در محله ده پیاله این شهر را با هدف اتحاد و برادری دو ملت ایران و افغانستان رقم زد.

این مراسم که شامگاه پنجشنبه 26 اردیبهشت 98 در این محله جنوب شهر شیراز برگزار شد مورد توجه اهالی این منطقه و مناطق همجوار قرار گرفت.
کودکان و والدینی که در این جشنواره حضور داشتند با در دست داشتن پرچم های جمهوری اسلامی ایران و کشور افغانستان و حضور درکنار هم این جشن را برگزار کردند.

** توانمند سازی کودکان در معرض خطر با جشن و شادی
مدیر عامل موسسه آفرینش لبخند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد:یکی از برنامه هایی که این موسسه دارد توانمند سازی کودکان ایتام ، بی سرپرست یا بد سرپرست است و در این زمینه جشنواره های مختلفی برای شناسایی و توانمند سازی آنان برگزار کرده است.
رقیه وطن باف با اشاره به اینکه جشن های خیابانی در شیراز از سال 94 آغاز شده است اضافه کرد: رکن اصلی جشنواره های خیابانی حضور کودکان است و سعی شده تا برنامه ها به گونه ای تنظیم شود که شاهد فضای مفرح و آموزنده برای کودکان باشیم.
وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که طی سه سال اخیر اجرا شده است ایجاد مهد کودک برای کودکان زیر 7 سال است به گونه ای که تمام هزینه های مرتبط با این کودکان برای حضور در مهد کودک را خیرین و این موسسه پرداخت می کنند.
وطن باف بیان کرد: کلاس های آموزشی برای کودکان در نظر گرفته شده است که در این کلاس ها کودکان ایتام ، بدسرپرست یا بی سرپرست حضور دارند و با مهارت های زندگی سالم در محیط های پرتنش آشنا و توانمند می شوند.
این فعال انجمن های مردم نهاد(سمن ها) معتقد است که اگر دستگاه های مختلف دولتی همچون بهزیستی و پایگاه های مقاومت بسیج همکاری خود را با انجمن های مردم نهاد معتبر افزایش دهند فعالیت های فرهنگی مناسبی در محله هایی که در معرض خطرهای اجتماعی هستند انجام می شود که منجر به کاهش معضلات اجتماعی خواهد شد.
وطن باف افزود: در جشنواره های خیابانی که در شیراز برگزار می شود معمولا بیش از 500 نفر از خانواده ها و کودکان حضور می یابند که می تواند بهترین فرصت برای انجام فعالیت های آموزشی به کودکان در معرض خطر باشد.
جشنواره یک روزه آفرینش لبخند با حضور جمعی از اهالی محله های جنوب غربی شیراز و مهاجران افغانستانی مقیم شیراز با عنوان' اتحاد کف خیابان' در محله ده پیاله Deh piyalehبرگزار شد.
ع.پ/ 1876

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟