آزمون وسع امکان تحت پوشش بیمه سلامت را فراهم می کند


آزمون وسع امکان تحت پوشش بیمه سلامت را فراهم می کند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: اجرای آزمون وسع در کنار رفع همپوشانی امکان جذب و تحت پوشش افراد نیازمند را بیش از گذشته فراهم و امکان خدمات رسانی مطلوب فراهم می شود.

دکتر خدیجه ابراهیم خانی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت موضوع آزمون ارزیابی وسع را با جدی پیگیری می کند که پشتیبانی، حمایت و پوشش اقشار آسیب پذیر جامعه را مورد توجه قرار داده است.
وی اظهار داشت: در همین راستا و با هدف کرامت انسانی گروههای هدف کمیته امداد نیز زیر چتر حمایتی بیمه سلامت قرار گرفتند که پیش از این از کارت درمانی استفاده می کردند.
این مسئول ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی، دولت سازمان بیمه سلامت پیگیر این موضوع هستند که مساله یک درصد مالیات ارزش افزوده به این ارگان تخصیص داده شود و از طرفی درصدی از محصولات آسیب رسان برای سلامت مردم مد نظر قرار گیرد.
وی اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت متولی آن است که تمامی مردم کشور حداقل یک بیمه پایه داشته باشند و آخری آمار ارائه شده حاکی از آن است که هفت میلیون نفر پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند.
مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: اگر آمار بیمه شدگان دیگر ارگان های بیمه ای و هفت میلیون را به مجموع آمار اضافه شود شمار افراد از جمعت کل کشور نیز فراتر می رود که رقم بسیار بالایی است.
وی خاطر نشان کرد: رفع همپوشانی و آزمون وسع امکان بهتری برای شناسایی افراد واجد شرایط مهیا می کند و از طرفی هم اکنون بانک اطلاعاتی ارگان های بیمه گری در اخیتار این اداره کل قرار گرفته که خوشبختانه با استحاق سنجی در هر لحظه امکان برطرف کردن همپوشانی ها مهیا شده است.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر بیش از 50 درصد از جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و بقیه در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
9646/8068

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی