رویکرد کتابخانه های عمومی کشور دچار تغییرات اساسی شده است


رویکرد کتابخانه های عمومی کشور دچار تغییرات اساسی شده است

یاسوج- ایرنا- مبلّغ و پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: رویکرد کتابخانه های عمومی کشور در سال های اخیر دچار تغییرات اساسی شده و روند آنها رو به رشد بوده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالصالح شمس اللهی روز پنجشنبه در نشست علمی، مذهبی و فرهنگی ویژه ماه رمضان در کتابخانه عمومی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی یاسوج اظهار داشت: کتابخانه های عمومی کشور تا چند سال قبل تنها مکانی برای امانت کتاب بودند.
وی افزود: در حالی که هم اینک کتابخانه های عمومی کشور با ارائه برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی علاوه بر ایجاد شور و نشاط بین کودکان و جوانان به ترویج فرهنگ مطالعه مفید نیز کمک بسزایی کرده اند.
مبلّغ و پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان کرد: معرفی کتاب های مفید و مؤثر در قالب کتابخوان ماه، جمع خوانی ها، مسابقات مختلف کتابخوانی، جشنواره های کتابخوانی رضوی و طرح کتابخانه گردی گویای تحول چشمگیر در کتابخانه های عمومی کشور است.
حجت الاسلام و المسلمین شمس اللهی عنوان کرد: تعداد قابل توجهی از جوانان کشور با حضور در کتابخانه های عمومی در حال مطالعه و آموختن مسائل علمی، مذهبی و فرهنگی هستند.
وی ابراز داشت: پس از حوزه های علمیه و دانشگاه ها هیچ محیطی به اندازه کتابخانه های عمومی به رشد علمی و فرهنگی جامعه کمک نمی کند.
مبلّغ و پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: باید بیش از پیش به کتابخانه های عمومی کشور توجه شده و برای آنها هزینه کرد زیرا ظرفیت های ارزنده فرهنگی و علمی هستند.
حجت الاسلام و المسلمین شمس اللهی اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی جزو پایه های مهم علم و فرهنگ در جامعه هستند.
وی افزود: چنانچه کتاب های مفید و مؤثر به قشرهای مختلف مردم معرفی شود نهضت گسترده ای در توسعه تمامی ابعاد علمی، اقتصادی و فرهنگی کشور ایجاد خواهد شد.
مبلّغ و پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان کرد: فضای مجازی محاسنی دارد که از جمله آنها می توان به انتقال سریع پیام ها و مطالب اشاره کرد و یکی از معایب متعدد آن نیز رواج پراکنده خوانی و سطحی خوانی و نداشتن منبع و مأخذ واقعی است.
حجت الاسلام و المسلمین شمس اللهی با اشاره به اینکه مقایسه فضای مجازی با کتاب کار درستی نیست، عنوان کرد: نویسنده، منبع و مأخذ کتاب مشخص است و در هر مکان و با کمترین امکانات نیز می توان آن را مطالعه کرد.
7535/1662

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل