رویکرد کتابخانه های عمومی کشور دچار تغییرات اساسی شده است


رویکرد کتابخانه های عمومی کشور دچار تغییرات اساسی شده است

یاسوج- ایرنا- مبلّغ و پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: رویکرد کتابخانه های عمومی کشور در سال های اخیر دچار تغییرات اساسی شده و روند آنها رو به رشد بوده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالصالح شمس اللهی روز پنجشنبه در نشست علمی، مذهبی و فرهنگی ویژه ماه رمضان در کتابخانه عمومی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی یاسوج اظهار داشت: کتابخانه های عمومی کشور تا چند سال قبل تنها مکانی برای امانت کتاب بودند.
وی افزود: در حالی که هم اینک کتابخانه های عمومی کشور با ارائه برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی علاوه بر ایجاد شور و نشاط بین کودکان و جوانان به ترویج فرهنگ مطالعه مفید نیز کمک بسزایی کرده اند.
مبلّغ و پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان کرد: معرفی کتاب های مفید و مؤثر در قالب کتابخوان ماه، جمع خوانی ها، مسابقات مختلف کتابخوانی، جشنواره های کتابخوانی رضوی و طرح کتابخانه گردی گویای تحول چشمگیر در کتابخانه های عمومی کشور است.
حجت الاسلام و المسلمین شمس اللهی عنوان کرد: تعداد قابل توجهی از جوانان کشور با حضور در کتابخانه های عمومی در حال مطالعه و آموختن مسائل علمی، مذهبی و فرهنگی هستند.
وی ابراز داشت: پس از حوزه های علمیه و دانشگاه ها هیچ محیطی به اندازه کتابخانه های عمومی به رشد علمی و فرهنگی جامعه کمک نمی کند.
مبلّغ و پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: باید بیش از پیش به کتابخانه های عمومی کشور توجه شده و برای آنها هزینه کرد زیرا ظرفیت های ارزنده فرهنگی و علمی هستند.
حجت الاسلام و المسلمین شمس اللهی اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی جزو پایه های مهم علم و فرهنگ در جامعه هستند.
وی افزود: چنانچه کتاب های مفید و مؤثر به قشرهای مختلف مردم معرفی شود نهضت گسترده ای در توسعه تمامی ابعاد علمی، اقتصادی و فرهنگی کشور ایجاد خواهد شد.
مبلّغ و پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان کرد: فضای مجازی محاسنی دارد که از جمله آنها می توان به انتقال سریع پیام ها و مطالب اشاره کرد و یکی از معایب متعدد آن نیز رواج پراکنده خوانی و سطحی خوانی و نداشتن منبع و مأخذ واقعی است.
حجت الاسلام و المسلمین شمس اللهی با اشاره به اینکه مقایسه فضای مجازی با کتاب کار درستی نیست، عنوان کرد: نویسنده، منبع و مأخذ کتاب مشخص است و در هر مکان و با کمترین امکانات نیز می توان آن را مطالعه کرد.
7535/1662

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...