بانک ها در ارائه تسهیلات سلیقه ای عمل نکنند


بانک ها در ارائه تسهیلات سلیقه ای عمل نکنند

به گزارش ایرنا، مجید حججی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان افزود: رفتار سلیقه ای و اجرای بیش از حد قوانین توسط شعب بانک تجارت باعث شده که جذب اعتبار پرونده های اشتغال معرفی شده به این بانک کمتر انجام شود.
وی بیان کرد: دولت برای تسهیلات اشتغال زایی اعتباراتی را از محل بودجه پیش بینی و بر اساس یک سری شرایط ابلاغ کرده که برخی از بانک های عامل این فرآیند را برای متقاضیان دشوار کرده اند که این موضوع مانع از جذب بودجه می شود.
فرماندار تیران و کرون با اشاره به نارضایتی مردم از نحوه برخورد سلیقه ای، خاطرنشان کرد: چنین رفتارهایی امید و رضایت مردم نسبت به نظام را کاهش می دهد و همچنین در شرایط سخت اقتصادی و در سال رونق تولید مانع فعالیت اقتصادی مردم می شوند.
وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی چنین عملکرد بانک ها بررسی و مانع از انجام چنین اقداماتی بشوند و نارضایتی عمومی را کاهش دهند.
حججی با اشاره به اینکه باید از افراد سرمایه گذار استقبال کرد، گفت: مانع تراشی و سنگ اندازی انگیزه این دسته از مردم را از بین می برد و فرصت های شغلی برای نسل جوان و افراد جویای کار از بین خواهد رفت.
متقاضیان وام اشتغال که به تعدادی از بانک های تیران از جمله تجارت مراجعه کرده اند به دلیل سخت گیری های بانک های عامل قادر به دریافت تسهیلات نبوده و باعث نارضایتی آن ها شده است.
وی در بخشی از سخنان خود به استفاده بهینه از محیط مساجد اشاره کرد و گفت: این مراکز دینی نباید فقط برای اقامه نماز باشد بلکه باید از ظرفیت های آن ها برای انجام فعالیت های فرهنگی، آموزشی و ورزشی بهره گرفت تا اینکه علاوه بر احیا کارکرد مساجد در تامین محیط مورد نیاز فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف شهری و روستایی استفاده کرد.
وی اضافه کرد: حسینه ها و محیط زیادی از مساجد به دلیل نبود مهندسی و تدبیر بیهوده رها شده و کمتر از این فرصت ها برای رفع نیازهای جامعه استفاده می شود.
تیران و کرون با بیش از 72 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
7131/6026/
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !