ممانعت از از حضور یک زن فیلمساز در جشنواره کن


برگزار کنندگان جشنواره کن بعد از آن که یک فیلمساز زن بریتانیایی مدعی شد اجازه پیدا نکرده همراه با فرزند کوچکش به محل برگزاری این جشنواره وارد شود، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. گرتا بالاماکینا که فیلمش در بخش بازار جشنواره حاضر است، می‌گوید از ورود او به جشنواره با پسر چهارماهه‌اش ممانعت شده است.

او برخورد با خود هنگام ورود را «خشن» توصیف کرده و در بیانیه‌ای نوشته: «ظاهرا فیلمسازان زن با موانع بیشتری برای رسیدن به تساوی در صنعت سینما مواجه هستند.»

به گفته بالاماکینا وقتی او روز چهارشنبه به محل برگزاری جشنواره کن رسید، ابتدا از ورود بچه چهار ماهه‌اش

جلوگیری شد و بعد از یک بحث و جدل به او و پسرش اجازه دادند وارد بخش ثبت نام شود اما به او گفتند که کالسکه بچه باید از ورودی دیگری رد شود.

این کارگردان سپس گفته که مسئولان جشنواره به او گفته‌اند برای کودکش باید هزینه ورود جداگانه معادل ۳۰۰ یورو پرداخت کند و بعد از آن که پذیرفته این هزینه را بپردازد، به او گفته‌اند چهل و هشت ساعت طول می‌کشد این درخواست بررسی شود.

این اتفاق در حالی رخ داده که جشنواره کن و بازار فیلم برنامه جدید مشترکی از ماه آوریل آغاز کردند که هدفش آسان‌تر کردن حضور کودکان در جشنواره است. در این برنامه تسهیلاتی برای کودکان همراه والدینی که در سینما هستند پیش بینی شده است.

جشنواره کن در واکنش به اعتراض این کارگردان بریتانیایی امروز بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد جلوگیری از ورود بالاماکینا یک خطا بوده و جشنواره تلاش می‌کند آن را اصلاح کند.

یک سخنگوی جشنواره در این‌باره گفت: «سیاست کن و بازار فیلم، مهمان نوازی بهتر نسبت به مادرانی است که با فرزندان خود به کن می‌آیند.» این سخنگو در ادامه توضیح داده که بالاماکینا از مقررات آگاه نبوده و به دلیل ضعف ارتباط مامور امنیتی و فردی که میزبان مهمانان جشنواره بوده، به اشتباه از ورود او جلوگیری شده ولی به او مجوز ورود داده خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403